Wapmagic brengt WAP-infrastructuur onder bij Level 3

Loth Associates:
Albert Roele

+ 31 (0) 20 575 4050

Mobiele gebruikers krijgen vanaf iedere locatie snel en eenvoudig toegang tot informatie en internetservices

Wapmagic brengt WAP-infrastructuur onder bij Level 3 Commmunications

Amsterdam/Naarden, 9 maart 2000 - Wapmagic heeft een contract afgesloten met Level 3 Communications voor de zogenaamde 'colocatie' van haar Wireless Application Protocol (WAP)-infrastructuur. Dit betreft de plaatsing van haar server park voor het beheren en exploiteren van WAP-applicaties, WAP-portal-applicaties en de inbelfaciliteiten voor het verschaffen van de mobiele toegang tot de WAP-applicaties.

Via het volledig voor IP (Internet Protocol) geoptimaliseerde en beveiligde netwerk van Level 3 wordt de infrastructuur van Wapmagic verbonden met die van haar klanten. Deze klanten zijn de Europese mobiele operators, de information/content providers, alsmede Europese bedrijven die hun intranet via Wapmagic voor hun mobiele medewerkers, klanten en toeleveranciers willen ontsluiten.

Naadloze aansluiting

Door de snel groeiende en veranderende bedrijfsomgevingen stellen de klanten van Wapmagic hoge eisen aan de infrastructuur van Wapmagic. De overeenkomst met Level 3 stelt Wapmagic in staat haar klanten de vereiste betrouwbaarheid, beschikbaarheid, schaalbaarheid, flexibiliteit en kostenefficiëntie te bieden.
Naast de naadloze aansluiting van de infrastructuur van de twee bedrijven, past Wapmagic als bedrijf ook uitstekend in de filosofie van Level 3. Met klanten als Wapmagic wil Level 3 vorm geven aan de nieuwe communicatie op basis van IP-technologie.

Wat is WAP?

WAP staat voor Wireless Application Protocol. WAP is een wereldwijd standaardprotocol dat gebruikers van mobiele apparatuur (telefoon en palmtopcomputers) in staat stelt vanaf iedere locatie snel en eenvoudig toegang te krijgen tot informatie en services. Door WAP wordt de toegankelijkheid van informatie uitgebreid van de bestaande vaste systemen naar mobiele systemen.

Over Wapmagic
Wapmagic is Application Service Provider voor mobiele internetapplicaties. Het bedrijf stelt bedrijven in staat informatie toegankelijk te maken voor mobiele internetgebruikers. Wapmagic biedt daartoe de consultancy voor de toepassing van WAP-technologie, de ontwikkeling van WAP-applicaties en de hosting services om de applicaties te exploiteren. Op basis van deze diensten biedt Wapmagic content publishing-, public portal- en enterprise portal-oplossingen. Het bedrijf wordt financieel gesteund door het Gilde IT Fund voor het verder uitbouwen van haar positie in Europa. Wapmagic is toonaangevend leverancier voor aanbieders van diensten voor de m-info-service van KPN Telecom. Voor meer informatie over Wapmagic: www.wapmagic.com

Wapmagic B.V.
Arnold Bogaards