ABN Amro investeert in software Business Proces Intelligence

Datum nieuwsfeit: 09-03-2000
ABN Amro investeert in software
voor Business Proces Intelligence

Den Bosch, februari 2000 - ABN-Amro Participaties en Holland Venture hebben een bedrag van 6 miljoen gulden geïnvesteerd in BWise, een Nederlands softwarebedrijf met een vestiging in de Verenigde Staten.

BWise is marktleider op het gebied van software oplossingen in de business process intelligence (BPI) markt. BWise biedt haar klanten schaalbaarheid en controle over hun e-business activiteiten om zo een winstgevende e-business omgeving te creëren. Om dit doel te bereiken levert BWise procesgerichte webapplicaties die besluitvorming ondersteunen op alle gebruikersniveau's (management, interne afdelingen, partners, leveranciers en klanten).

BWise levert in samenwerking met gerenommeerde partners als Ernst & Young, InterAccess, Syntegra, Profuse, Medi-math en CQM een reeks van samenhangende softwaremodulen op basis van een Business Process Intelligence (BPI) portal. Een BPI portal ondersteunt in een e-business omgeving met name het 'fulfilment' deel, dus de uitvoering en verwerking van transacties, het deel van de organizatie dat goed moeten worden opgezet om uiteindelijk winstgevend eBusiness te kunnen bedrijven.

Orderacceptatie op grote schaal zal doorgaans tot omvangrijke logistieke en administratie processen leiden. Zowel ten behoeve van het klantvriendelijke karakter van de e-business dienst als vanuit bedrijfseconomisch oogpunt, is het noodzakelijk die achterliggende verwerkingsprocessen zo efficiënt mogelijk uit te voeren. Alleen dan kan een organisatie winstgevend e-business bedrijven. BWise biedt webtechnologie om vitale bedrijfsprocessen continu af te kunnen stemmen op marktvraag. Daarnaast is het mogelijk om vooraf deze bedrijfsprocessen te simuleren en oplossingen te toetsen voor gesignaleerde knelpunten.

BWise is in 1994 opgericht door Tim Willems (CEO) en Luc Brandts (CTO). Onder hun leiding is BWise is de afgelopen vijf jaar uitgegroeid tot een succesvol bedrijf dat nu ook in de Verenigde Staten actief is. Als commissarissen zijn aangetrokken twee IT-ondernemers, actief met 'venture capital' voor innoverende IT-initiatieven, namelijk Jeroen Mol, oprichter en directeur van Tornado Insider en Gorilla Park en Max ten Dam, oprichter van Stirr It Up.

Voor meer informatie:

Robert-Jan van Espelo