Mondeling ultimatum voor Verenigde Glasvezelfabriek

Datum nieuwsfeit: 09-03-2000

FNV BONDGENOTEN

Mondeling ultimatum voor Verenigde Glasvezelfabriek
FNV Bondgenoten heeft vanmiddag het eindbod van de directie van de Verenigde Glasvezelfabriek verworpen. De Verenigde Glasvezelfabriek dat afgelopen jaar is overgenomen door CVC Capital Partners, gaf weinig ruimte voor onderhandeling en ziet zich nu voor een mondeling ultimatum gesteld.

'Vanmorgen gingen wij het eerste cao overleg in', vertelt Piet Janssen (Bestuurder FNV Bondgenoten). ' De werkgever gaf heel duidelijk aan dat er geen onderhandelingsruimte is. Hun eindbod was om per 1 april 2000 2% loonsverhoging te bieden. Naast dit karige loonbod boden zij weinig tot niets. De werkgever gaf aan alleen te willen praten over de toekomst van de modernisering van de arbeidsvoorwaarden. Dit hebben wij afgewezen, aangezien wij op basis van dit onacceptabele eindbod geen cao afsluiten en ook niet over modernisering verder willen praten'.

Vanmiddag zal FNV Bondgenoten met de kaderleden overleggen en morgenochtend gaan zij de kantines in: ' Wij houden rekening met alle vormen van acties', meldt Piet Janssen. ' Wij hebben de werkgever dan ook meegedeeld dat wij hen tot maandagochtend 6.00 uur geven om op een normale manier met ons te onderhandelen. Gaan zij hier niet op in, dan moeten zij serieus rekening houden met georganiseerde acties. Op dit mondeling ultimatum heeft de werkgever tot op heden nog niet gereageerd'.

Bij de Verenigde Glasvezelfabriek werken 1650 werknemers in de vestigingen te Schiedam, Leerdam en Maastricht.

Voor meer informatie:
Piet Janssen, Bestuurder Procesindustrie, telefoonnummer 06 - 22973929