Inhoud Radioprogramma Telescoop over nieuwe media

e: (telescoop@teleacnot.nl)

Donderdag 9 maart 2000
21.00 - 22.00 uur
Teleac/NOT Radio 5 (1008 AM of in stereo via de kabel)
+ Internet via het stopcontact dichtbij

Internet via het stopcontact; volgens een Duits energiebedrijf is er een doorbraak bereikt en wordt het een concurrent van internet via de kabel en de snelle ASDL-verbindingen van KPN Telecom. Doorbraak of niet, het elektriciteitsnet in een woning, maar ook het traject daarna, gaat in ieder geval een hele grote rol spelen bij dataoverdracht. TeleScoop brengt de mogelijkheden in kaart.

+ Nieuwe serie: spraaktechnologie

TeleScoop begint deze week met een nieuwe serie:
spraaktechnologie. Na een moeizame start komt de software voor spraakherkenning langzamerhand beschikbaar voor iedereen. Ook de programma's waarmee een geschreven tekst wordt omgezet naar spraak bereiken het stadium van volwassenheid. De electronische computerstem maakt plaats voor een warme menselijke stem. Bedrijven die grote groepen klanten telefonisch te woord staan hebben hier grote belangstelling voor. In de eerste aflevering aandacht voor Realspeak, een natuurlijk klinkend tekst- naar-spraak programma van Lernout & Hauspie.

+ Teleac/NOT zet eerste stap naar online leren

Teleac/NOT gaat online studiepakketten ontwikkelen. Daarvoor is een samenwerkingsovereenkomst gesloten met HyperTV Networks. Teleac/NOT heeft zich ten doel gesteld de Nederlandse marktleider op het gebied van online leren te worden. De educatieve omroep wil dat bereiken door het aanbieden van 'interactieve studiegemeenschappen'. Teleac/NOT zal de eSchool software gebruiken, die ook op veel Amerikaanse scholen gebruik wordt.

+ Verder in deze uitzending

Uiteraard ook in deze uitzending het laatste nieuws en een blik in de meest recente computerbladen.

TELESCOOP IS HET WEKELIJKS MAGAZINE VAN TELEAC/NOT- RADIO OVER COMPUTERS, NIEUWE MEDIA EN
COMMUNICATIE.

Presentatie :