NAJK Internationale Jongerendag

Datum nieuwsfeit: 10-03-2000
Nederlands Agrarisch Jongeren Kontakt

NAJK Internationale Jongerendag

Ruim 25 provinciale AJK-leden hebben in 1999 met steun van NAJK-Internationaal een eigen samenwerkingsverband opgezet met zes boerenorganisaties uit Afrika, Midden-Amerika of Zuid-Amerika. Vertegenwoordigers van deze buitenlandse boerenorganisaties en AJK-leden zullen op vrijdag 10 maart tijdens de NAJK Internationale Jongerendag met elkaar in discussie gaan. Twee thema's staan op het programma, te weten: de liberalisering van de wereldhandel en de wederzijdse versterking van de eigen boerenorganisatie. Plaats: Ionagebouw, landgoed De Reehorst, Driebergen.

Voorafgaand aan de NAJK Internationale Jongerendag verblijven de buitenlandse boerenorganisaties bij hun Nederlandse partner in de provincie. NAJK Internationaal is nog op zoek naar vertalers/begeleiders die:

- Frans, Engels, Spaans, Swahili of Portugees spreken;
- thuis zijn in de landbouw;

- van 5 tot 12 maart fulltime beschikbaar zijn. Vertalers/begeleiders kunnen zich opgeven bij Alex Danissen, 030-2769856.

Nederlands Agrarisch Jongeren Kontakt