Kanker-herdenkingsbos bij Dronten

Datum nieuwsfeit: 10-03-2000
Nederlandse Kankerbestrijding

Stichting Boomfeestdag en Staatsbosbeheer planten Kanker-herdenkingsbos bij Dronten

Op initiatief van de Stichting Nationale Boomfeestdag (SNB) krijgt het Koningin Wilhelmina Fonds (KWF) dit najaar van Staatsbosbeheer een bos ter nagedachtenis aan kankerpatiënten. Het Kankerherdenkingsbos komt bij Dronten en krijgt de naam Koningin Wilhelminabos. Het is een geschenk naar aanleiding van het 50- jarig bestaan van het KWF in 1999.

Wie in het Koningin Wilhelminabos een boom wil laten planten ter nagedachtenis aan een dierbare die aan kanker is overleden, kan tot uiterlijk 1 april 2000 per te planten boom f 7,50 overmaken op giro 110500 ten name van 'Bomen voor het Leven/Wilhelminabos' te Driebergen. SNB stuurt vervolgens een antwoordkaart waarop kan worden aangegeven voor wie de boom moet worden geplant. Ook ontvangt men een tegoedbon voor een buxusboompje dat in het weekend van 14-15 april gratis kan worden opgehaald bij een vestiging van Europatuin. Dit boompje biedt een tastbare band met het Koningin Wilhelminabos. Buxusboompjes gedijen op vensterbank, balkon en in de tuin.

Van iedere overschrijving geeft SNB f 2,50 aan de Nederlandse Kankerbestrijding/Koningin Wilhelmina Fonds (KWF). De actie wordt gehouden in het kader van de Nationale Boomfeestdag 2000.