Politiebericht Hollands Midden

Afkomstig van: Sandra Slaghekke
Datum: Vrijdagmiddag 10 maart 2000

Inbraak in auto's Hazerswoude-Dorp
Vanaf het terrein van een bedrijf aan de Schotlandlaan is in de nacht van donderdag 9 op vrijdag 10 maart een bedrijfsauto gestolen. Uit drie andere bedrijfsauto's werd een grote hoeveelheid aan handgereedschap gestolen. Alle vier de auto's zaten op slot. Het bedrijfsterrein was afgesloten met een hek.

Verkeersongeval Leiden
Vrijdagochtend 10 maart heeft een 17-jarige fietser uit Leiden zijn arm gebroken en been gekneusd bij een verkeersongeval op de kruising Kraaierstraat/Levendaal. De jongen wilde vanuit de Kraaierstraat het Levendaal oprijden en gaf daarbij geen voorrang aan een 42-jarige automobiliste uit Zoeterwoude-Rijdndijk die op het Levendaal reed. De Leidenaar is overgebracht naar het Rijnlandziekenhuis in Leiderdorp.

Vervolg inbraak Leiden
De twee 19-jarige Leidenaars, die worden verdacht van een poging tot inbraak in een drukkerij aan de Hogewoerd, zijn afgelopen donderdag in vrijheid gesteld. Zij moeten op 10 mei voor de politierechter verschijnen. Het duo ontkent de poging tot inbraak. De Leidenaars werden dinsdagmorgen 7 maart rond 01.00 uur aangehouden op de Langestraat, nadat kort daarvoor het alarm van de drukkerij was afgegaan.

Verkeersongeval Gouda
Vrijdagochtend 10 maart heeft een 43-jarige man uit Gouda nekklachten opgelopen bij een verkeersongeval op de Zwarteweg. Op deze weg stond een file voor een verkeerslicht. Een 27-jarige vrachtwagenchauffeur uit Ooltgensplaats zag dit te laat, omdat hij in zijn spiegels een voertuig in de gaten hield dat aan de rechterkant van de weg stilstond. Hierdoor botste hij tegen de auto van de Gouwenaar. Bovendien liepen drie auto's die voor de Gouwenaar stonden schade op omdat de auto's als gevolg van de botsing tegen elkaar aan schoten. De Gouwenaar is overgebracht naar het Bleulandziekenhuis. Zijn auto is total loss.

Verdachte woninginbraak aangehouden Moordrecht De politie heeft donderdagmorgen 9 maart een 28-jarige inwoner van Gouda in zijn woning aangehouden en in verzekering gesteld. Hij werd verdacht van een inbraak op 27 februari in Moordrecht. Uit politie-informatie was gebleken dat hij die dag uit een woning aan het Westeinde twee mobiele telefoons en sieraden weggenomen zou hebben en een mislukte poging zou hebben gedaan een kluis mee te nemen. De man bekende de inbraak. Hij verklaarde dat het hem niet lukte de kluis mee te nemen, omdat de bewoner thuiskwam. Hij kon nog wel ongezien weg komen. In de woning van de man trof de politie een deel van de buit aan: twee horloges, een gouden armband en een ring. De man zei de telefoons te hebben weggegooid en de overige sieraden te hebben verkocht. Hij verklaarde bereid te zijn binnen zijn mogelijkheden de schade te vergoeden. De Gouwenaar is met een dagvaarding op zak vrijdag op vrije voeten gesteld.
Noot voor de redactie/

Noot voor redacties