Wim de Gier Managing Director Nederland COLT Telecom Group

Datum nieuwsfeit: 10-03-2000

COLT Telecom Group plc benoemt Wim M.H. de Gier tot Managing Director Nederland

Amsterdam, 10 maart 2000 - COLT Telecom Group plc heeft de heer Wim M.H. de Gier benoemd tot Managing Director Nederland. In deze functie is de Gier eindverantwoordelijk voor alle activiteiten van COLT in Nederland. De Gier is 1 maart in dienst getreden en volgt Hugh Wilson op, die zich volledig zal gaan richten op zijn activiteiten als Regional Director van COLT in de Benelux en Oostenrijk.

De Gier, 52 jaar, heeft een grote ervaring opgebouwd in de ICT-industrie. Zijn laatste positie was Director Finance & Retail bij Logica waar hij sinds 1995 werkzaam is geweest. Daarvoor heeft de Gier diverse internationale salesfucties bekleed bij onder meer Unisys en Okapi International.

"Wat mij in COLT aanspreekt is hun visie op CRM en ambitie en durf om spectaculaire stappen naar de toekomst te nemen. Het voice-, data- en Internet productportfolio in combinatie met COLT's pan-Europese netwerk levert toegevoegde waarde aan bedrijven waar gegarandeerde telecom en Internet diensten een kritische succesfactor zijn. Met de opening van COLT's Housing en Hosting Center in het vooruitzicht staan we voor een enorme uitdaging onze positie in Nederland verder uit te bouwen en te versterken".

Profiel van COLT
COLT Telecom Group plc (COLT) is een vooraanstaand aanbieder van telecommunicatie- en Internetdiensten aan bedrijven en overheidsinstellingen in Europa. COLT is momenteel actief in achttien steden in negen Europese landen. In 1998 heeft COLT de omzet zien verdubbelen tot £ 215 miljoen en heeft in dat jaar meer dan 3,4 miljard minuten geschakeld dataverkeer verzorgd. Op 30 september 1999 had COLT een totaal van 1710 geïnstalleerde routekilometers aan glasvezelkabel binnen de stedelijke netwerken, een geïnstalleerde capaciteit equivalent aan 2,9 miljoen privé-lijnen voor spraakverkeer, waren er 3271 gebouwen aangesloten op COLT-netwerken en werden 3624 direct geschakelde klantenlijnen bediend. In de drie maanden tot 30 september 1999 bedroeg de omzet van COLT £ 104,5 miljoen, terwijl het bedrijf 2 miljard minuten geschakeld dataverkeer verzorgde. COLT Telecom Group plc staat genoteerd aan de Londense effectenbeurs (CTM.L) en aan de NASDAQ (COLT).

Voor meer informatie:
COLT Telecom B.V.