Spelen met water op website Wereld Natuur Fonds

Zeist, 10 maart 2000

SPELEN MET WATER

-Speel met water op de website van het Wereld Natuur Fonds-

Het Wereld Natuur Fonds heeft een nieuw internetspel. Dit spel leert je wat volgens het Wereld Natuur Fonds de beste oplossing is voor het wereldwijde waterprobleem. Bovendien zijn er 500 jaarabonnementen op the National Geografic (een maandblad met prachtige foto's van de natuur) te winnen! Half maart wordt in Den Haag het Wereld Water Forum gehouden. Op deze bijeenkomst van de Verenigde Naties bespreken landen en organisaties oplossingen voor het grote gebrek aan schoon drinkwater in de wereld. Ook het Wereld Natuur Fonds zal tijdens deze bijeenkomst haar mening geven. De mening van het Wereld Natuur Fonds is dat door de bouw van dijken en dammen en door het omvormen van natuurgebieden in landbouw de afgelopen eeuw veel problemen met water zijn ontstaan. Een voorbeeld hiervan zijn tekorten aan schoon drinkwater (slechts 20% van alle mensen op aarde heeft veilig drinkwater). De natuur is de bron van het water. Daarom wil het WNF de natuur beschermen en herstellen. Via het waterspel laat het Wereld Natuur Fonds ook zien hoe het waterprobleem opgelost kan worden. Vanaf 16 maart a.s. is het spel in de lucht. Klik naar www.wnf.nl/water en ontdek de oplossing voor het waterprobleem van het Wereld Natuur Fonds. Het spel kan gespeeld worden in verschillende talen: Engels, Frans, Duits, Spaans, Portugees en Nederlands.

//////////////////////////////////

Voor meer informatie: