Rainer Landwehr ruilt Ford Benelux voor Duitsland

Datum nieuwsfeit: 10-03-2000
Vindplaats 2
AutoRai

Rainer Landwehr ruilt Ford Benelux voor Duitsland 10-3-00. Dr. Rainer Landwehr, Algemeen Directeur Ford Nederland BV en Voorzitter Afgevaardigd Bestuurder van Ford Motor Company (Belgium) NV, is door Earl Hesterberg, Vice President Marketing, Sales & Service Ford of Europe, gevraagd om vanaf 1 april 2000 de functie van Sales Director te aanvaarden bij Ford Duitsland, de grootste automobielmarkt van Europa. Op diezelfde datum zal hij dan ook zijn feitelijke functie van regionaal directeur voor de Benelux neerleggen. Dr. Rainer Landwehr werd op 1 mei 1999, naast de functie van Managing Director die hij reeds in Nederland waarnam, ook Voorzitter Afgevaardigd Bestuurder van Ford in België en Luxemburg. Die bundeling van functies benadrukt het streven van Ford naar synergie tussen de verschillende netwerken in de Benelux, gericht op een nauwere toenadering tot de klanten.

Dr. Landwehr begon zijn loopbaan bij Ford in 1987. Daarvoor was hij assistant-professor Marketing aan de universiteit van Münster (Westfalen). Bij Ford Motor Company doorliep hij in zijn carrière verschillende belangrijke functies in Duitsland, Engeland, Zwitserland en de Benelux.

Alain Visser
De opvolger van Rainer Landwehr, Alain Visser, werd geboren in 1963. Hij behaalde zijn licentiaat-vertalersdiploma aan het RUCA en behaalde een MBA aan de Duke University in de Verenigde Staten. Hij begon zijn loopbaan bij Ford in 1986 in een opleidingsprogramma voor jonge afgestudeerden van de universiteit. Tot 1992 bekleedde hij verschillende functies binnen de verkoopafdeling van Ford België. Daarnaast vervulde Alain Visser verschillende belangrijke functies zowel in Zwitserland, Duitsland en Engeland, en was onder meer één van de Brand Managers voor kleine en middelgrote personenwagens bij Ford of Europe.

De heer Visser spreekt vloeiend Nederlands (zijn moedertaal), Frans, Engels, Spaans, Duits en Italiaans. Hij is getrouwd en heeft twee kinderen.

Alain Visser zal zijn nieuwe functies in de verschillende Ford-netwerken van de Benelux opnemen vanaf 1 juni 2000.