FNV Bondgenoten: sanering textielbedrukking nodig

Datum nieuwsfeit: 10-03-2000

FNV BONDGENOTEN

FNV Bondgenoten: sanering textielbedrukking nodig

FNV Bondgenoten is blij dat de overname door Tex Deco, een klein textielbedrijfje uit Helmond, van het veel grotere Texoprint uit Boekelo niet doorgaat. Tex Deco is op haar plannen terug gekomen. De bedoeling was dat Tex Deco in Helmond zou sluiten. De 68 Helmondse medewerkers zouden hun baan kwijtraken en ook 30 van de 162 banen in Boekelo moeten verdwijnen.

Bestuurder Arno Dahlmans: 'We waren al vanaf het begin tegen de overname. Dat de plannen niet doorgaan is positief: nu kan er hopelijk eindelijk een begin worden gemaakt met een veel brede overleg over de hele textielbedrukkingssector. Het is wel duidelijk dat deze markt te maken heeft met overcapaciteit. Om de textielbedrukking in Nederland te houden is er een sanering van de sector nodig. Het is belangrijk dat daarover sectorbreed overleg over komt.'

De markt voor textielbedrukking staat al een tijdje onder druk. Zowel Texdeco als Texoprint hebben de laatste jaren verliezen geleden.

Texoprint is onderdeel van Gamma Holding. De overkoepelende organisatie heeft naast de interieurpoot, waaronder Texoprint valt, ook een afdeling exotische stoffen en een technische textielpoot. Gamma Holding wil de interieurpoot helemaal afstoten.

Meer informatie :
Arno Dahlmans, bestuurder FNV Bondgenoten