Accell Group wint fiets van het jaar verkiezing

Datum nieuwsfeit: 10-03-2000

PERSINFORMATIE

Accell Group wint fiets van het jaar verkiezing én de 2 eervolle vermeldingen

Heerenveen, 10 maart 2000 - De groepsmerken van Accell hebben bij de verkiezing van de fiets van het jaar alle drie de te winnen awards gewonnen.

Fiets van het jaar 2000
De Koga Miyata TwinTraveller (een volledig geveerde vrijetijds- en vakantietandem) werd gekozen tot fiets van het jaar 2000. Als je samen wat van de wereld wilt zien, is de TwinTraveller het meest geëigende middel daartoe. Samen uit, samen thuis is het devies bij deze fraaiste tandem aller tijden, die meer is dan een vervoermiddel. Het is een statement voor een stijl van leven die in het nieuwe millennium ongetwijfeld nog veel terrein gaat winnen. Koga Miyata TwinTraveller
Eervolle vermeldingen
Naast de uitverkiezing tot fiets van het jaar zijn de twee eervolle vermeldingen door het nieuwe groepsmerk Sparta gewonnen. De eervolle vermeldingen gingen naar de Sparta Amazone - een gezinsfiets met een speciaal ontworpen frame voorzien van een voor- en achterzitje- alsook naar de nieuwe elektrisch aangedreven Sparta Pharos (de nieuwste ontwikkeling van elektrisch aangedreven fietsen). De op deze fiets gemonteerde elektrische motor ondersteunt de fietser bij het trappen waardoor tegenwind of een zware fietsmand zo geen probleem meer vormen.

Traditioneel worden de fietsen van het jaar bekend gemaakt tijdens de opening van de Fiets Rai die ditmaal plaatsvindt van 10 - 14 maart in de Rai te Amsterdam.

Vakantiefiets van het jaar
Tegelijkertijd werd bekend gemaakt dat de Batavus Kayenta tot vakantiefiets van het jaar 2000 is uitgeroepen door de bezoekers van de vakantiebeurs te Utrecht.