Microsoft: geintegreerde mail, Word en Excel voor Pocket PC

Datum nieuwsfeit: 10-03-2000
Microsoft introduceert geïntegreerde e-mail, Word en Excel voor de Pocket PC

Volgende generatie mobiele apparatuur brengt zakelijke productiviteit naar de jaszak van de gebruiker

Schiphol-Rijk/Brussel, 10 maart 2000 - Microsoft heeft op de Mobile Insights 2000 Conference nieuwe zakelijke mogelijkheden voor de Pocket PC geïntroduceerd, waaronder 'pocketversies' van Outlook Inbox, Microsoft Word en Microsoft Excel. Hierdoor ontstaat de meest functionele en flexibele kantooromgeving die tot nu toe voor een personal digital assistent (PDA) is ontwikkeld.

Pocket Inbox voor Pocket PC's, dat naar verwachting binnen 90 dagen op de markt komt, is ontworpen om eenvoudig zakelijke e-mailsystemen te kunnen benaderen, of het nu Microsoft Exchange, Lotus Domino of Lotus Notes betreft. Door de integratie van e-mail en andere toepassingen kunnen gebruikers berichten verzenden en ontvangen, hun e-mail beheren (inclusief toegang tot servermappen), attachments inzien en bewerken, alsmede webpagina's starten via URL's in e-mails. Hierdoor blijft de gebruiker ook onderweg volledig productief.

"Communicatie via e-mail vormt voor velen een essentieel onderdeel van hun werkzaamheden en is belangrijk om relaties te onderhouden. Daarom is het van groot belang om op wat voor moment of plaats dan ook elektronische post en attachments te kunnen inzien", stelt Rogers Weed, directeur marketing van de Mobile Devices Division van Microsoft. "Met de Pocket PC bieden we een krachtige en flexibele omgeving, waardoor gebruikers overal en altijd hun e-mail kunnen lezen, reacties kunnen versturen en hun mails kunnen beheren. Met de Pocket PC komt productiviteit niet meer tot stilstand wanneer het bureau wordt verlaten; je kantoor is mobiel geworden."

Pocket PC's: geïntegreerde en complete e-mail functionaliteit Pocket PC's bieden de meest functionele e-mail omgeving die momenteel voor een PDA beschikbaar is. Standaard wordt de volgende functionaliteit ondersteund.

* Werken met 'attachments' (bijlagen). Gebruikers kunnen alle soorten attachments in e-mails openen of doorsturen. Pocket PC's bieden geïntegreerde ondersteuning van de volgende formaten: doc, rtf, xls, html, txt, jpg, bmp, gif, wav en ink.

* Beheren van diverse mappen. Mappen vormen een essentieel gereedschap voor het organiseren en opslaan van belangrijke e-mailberichten. Door mappen efficiënt te gebruiken, kunnen ook zeer drukke postbussen goed beheerd worden. Pocket PC's ondersteunen het IMAP-protocol, waardoor verschillende e-mailmappen kunnen worden aangemaakt. Hierdoor beschikt de gebruiker over alle benodigde gereedschappen om de postbus efficiënt te beheren.
* Ondersteuning van POP3, IMAP4 en LDAP. Pocket PC's ondersteunen alle belangrijke e-mail standaarden. Zo kunnen gebruikers hun persoonlijke of zakelijke postbussen benaderen via connecties met reguliere ISP's of via zakelijke berichtensystemen zoals Exchange of Lotus Notes. De ondersteuning van IMAP zorgt ervoor dat zakelijke gebruikers hun mail direct kunnen synchroniseren met de server in het bedrijf. Door de ondersteuning van LDAP kunnen gebruikers de juistheid van e-mailadressen controleren in online adresboeken.

Productiever met Pocket PC's
Pocket PC's worden geleverd met pocketversies van Microsoft Word en Microsoft Excel en ondersteunen diverse industriestandaarden voor de aansluiting van randapparatuur. Hierdoor blijven gebruikers ook productief wanneer zij hun werkplek verlaten.

* Pocket Word. Gebruikers kunnen Word-documenten op hun Pocket PC inzien en bewerken. Pocket Word biedt verschillende mogelijkheden, zoals aanpassen van de lettergrootte, doorstrepen of accentueren van tekst en opsommingstekens. Voorts is zoek-en-vervang functionaliteit aanwezig. Documenten kunnen worden bewaard in het Pocket- of Word-formaat en worden opgeslagen op een CompactFlash-kaart, waardoor de documenten direct gebruikt kunnen worden op laptops, PC's en handheld-PC's.

* Pocket Excel. Gebruikers kunnen Excel-spreadsheets op hun Pocket PC creëren, bewerken, verzenden en ontvangen, waardoor uitgaven, budgetten en andere spreadsheet-gegevens eenvoudig te beheren zijn. Pocket Excel ondersteunt alle categorieën en functies van de desktop-versie, waaronder financiële berekeningen, datum en tijd, wiskundige functies, databases en statistiek. Voorts zijn functies zoals Sorteer en Autofilter beschikbaar.
* Ondersteuning van standaarden voor randapparatuur. De Pocket PC ondersteunt industriestandaarden zoals USB, IrDA en CompactFlash. Daardoor beschikken gebruikers over een keur aan mogelijkheden om extra randapparatuur aan te sluiten, zoals een extern toetsenbord, meer opslagcapaciteit, modems of netwerkkaarten.

Pocket PC's, aangestuurd door het Windows besturingssysteem, plaatsen de kracht van de PC in de jaszak van de gebruiker. Hierdoor kunnen mobiele gebruikers hun werk overal blijven doen. Deze kleine maar krachtige apparatuur biedt gebruikers onderweg de makkelijkste manier om in contact te blijven met essentiële informatie. Door de volledige E-mail functionaliteit, de ondersteuning van alle gangbare e-mailstandaarden, de aanwezigheid van Word en Excel en HTML-ondersteuning, worden mobiele gebruikers met Pocket PC's productiever dan ooit.

Microsoft
Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks aan producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen meer mogelijkheden te bieden tot een prettiger en gemakkelijker gebruik van de computer, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen.
Voor meer informatie:
Microsoft B.V., Michiel Gosens, Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 - 500 12 74
Microsoft N.V., Els Stevens, Public Relations Manager, telefoon: +32 (0)2 - 704 33 22 of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon: +31 (0)23 - 562 82 08.

Dit persbericht en andere persinformatie van Microsoft kunt u ook vinden op de Microsoft Benelux website op pagina
www.microsoft.com/benelux/press/.

Microsoft en Windows zijn hetzij gedeponeerde handelsmerken hetzij handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere merk- en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve houders.