Rotterdamse jazztalenten strijden om Erasmus Jazz Prijs

Datum nieuwsfeit: 12-03-2000
Rotterdams Conservatorium

Rotterdamse jazztalenten strijden om Erasmus Jazz Prijs

Op zondag 12 maart gaat in het Doelencafé de competitie om de Erasmus Jazz Prijs 2000 van start. Vanaf 15.30 uur presenteren Christiaan van Hemert (viool, contrabas), Ruben van Rompaey (drums), Michael Simon (trompet) en Paul Stark (piano) zich op het podium van het Doelencafé. Zij zijn op voordracht van hun docenten voor de Erasmus Jazz Prijs 2000 genomineerd.

De deskundige jury, bestaande uit de heren Benno Bonke, Paul Gompes, Rindert Meyer, Arnoud Gerritse en Paul Gompes, zal omstreeks 17.30 uur de finalisten bekend maken. Op 19 maart vindt de finale plaats, eveneens om 15.30 uur in het Doelencafé. De finale wordt opgeluisterd met een optreden van van Bart Wirtz (saxofoon), die in 1999 de eerste prijs won.

De Erasmus Jazz Prijs wordt ter beschikking gesteld door de Stichting tot Steun aan het Rotterdamse Studenten Muziekleven en Stichting Vrienden van het Rotterdams Conservatorium en komt tot stand in samenwerking met Concert- en Congresgebouw de Doelen en het Rotterdams Conservatorium.