Sport- en vrijetijdskledingbeurs in Londen

Datum nieuwsfeit: 13-03-2000

FENECON

SPORT- EN VRIJETIJDSKLEDINGBEURS VOLGENS UNIEK CONCEPT

De omgekeerde wereld! Beurs met inkopers als standhouders.

4 februari 2000

Op 13 en 14 maart a.s. zal in de Chelsea Football Club te London de `Meet the Sports and Leisurewear Buyers' beurs plaatsvinden volgens een uniek concept. De inkopers zijn de exposanten, terwijl de bezoekers de fabrikanten zijn. Zo'n 50 inkopers van ketens als Decathlon, Inter-sports en Allsports en merken als Reebok, Adidas en Lacoste zullen op de beurs een soort van buying office betrekken. Zij zullen bezocht worden door maximaal 200 leveranciers van sport- en vrijetijdskleding.

De beurs is een initiatief van de Engelse kleding organisatie, FENECON en andere zusterorganisaties in Europa, waaronder Ierland en Italië. De beurs maakt deel uit van een stimuleringsprogramma van de Europese Unie die de afzet van het Europese midden- en kleinbedrijf aan grotere ketens en warenhuizen wil versterken.

Vóór aanvang van de beurs worden de wensen en verwachtingen van beide partijen in kaart gebracht, en ongeveer 1.250 afspraken over twee dagen gemaakt. Tevens kunnen de deelnemende leveranciers `pre-event' verkoop trainingen volgen, waarbij zij advies krijgen op het gebied van export, licenties en marketing. Tijdens de beurs vinden `seller to seller meetings' plaats, zodat bijvoorbeeld ook ontwerpers contacten kunnen leggen met producenten. De kosten voor de bezoekers aan de beurs (de leveranciers) bedragen 175 Euro, inclusief BTW.

Dit jaar richt de beurs zich op sport- en vrijetijdskleding. De verwachting is dat 35% van de leveranciers nieuwe orders zal verkrijgen, 30% van de deelnemers nieuwe samenwerkingsverbanden zal aangaan en 60% van de inkopers orders zal plaatsen bij leveranciers die zij op de beurs hebben ontmoet. Een volgende editie van de beurs zal een andere productgroep betreffen om ook in dat segment het midden- en kleinbedrijf te ondersteunen.

Nadere informatie, Corinne van Voorden, tel.: 020 - 512 14 52 of (vanvoorden@fenecon.nl).