Overeenkomst White House Publishers met Strengholt

Gecorrigeerd bericht: Gegevens afzender

13 maart 2000

White House Publishers tekent samenwerkingsovereenkomst met Strengholt

Tijdens een feestelijke gelegenheid in de Hofstede "Oud Bussem" te Naarden is op vrijdag 10 maart 2000 een samenwerkingsovereenkomst getekend door White House Publishers BV en Strengholt Licensing BV, onderdeel van de Strengholt Groep.

Het contract, ondertekend door de heer M. Nanning (directeur Strengholt Groep) en mevrouw K. Bakker (directeur Strengholt Licensing) en White House directeuren Dick van Driel en Oswald Knoppers, heeft als doelstelling nauw samen te gaan werken op het gebied van uitgaven op CD-Rom en DVD. Bij de gelegenheid was ook PR & marketing assistent Sandra van Ditmarsch van White House Publishers aanwezig.

De bedrijven gaan gezamenlijke producties uitgeven op basis van tekst-, foto- en videomateriaal van Strengholt en de inmiddels geoptimaliseerde software van White House.

De samenwerking schept nieuwe mogelijkheden voor beide partijen. White House Publishers heeft niet alleen toegang gekregen tot de archieven van de NOS, waarvan Strengholt de exclusieve rechten bezit, maar heeft daarbij een sterke distributiepartner gevonden in zowel de traditionele als de niet-traditionele markt. Daarnaast opent zich voor White House een nieuwe markt voor OEM -deals.
Strengholt kan naast een succesvolle range van boeken en videoproducten nu tevens haar naam vestigen in de multimedia markt.
White House zal binnenkort ook nieuwe uitgaven onder eigen label op de markt brengen, zoals een serie educatieve CD-Rom's. Deze uitgaven zullen op de gebruikelijke wijze in het verkoopkanaal verdeeld worden.

White House Publishers BV
3507 LA UTRECHT