In exclusiviteit op MSN België: de Pirelli 2000 kalender

Datum nieuwsfeit: 13-03-2000
Microsoft Benelux

In exclusiviteit op MSN België: de Pirelli 2000 kalender

Schiphol-Rijk/Brussel, 13 maart 2000 - MSN België, de pas hernieuwde portal site van Microsoft in België, kondigt aan dat ze de exclusieve rechten voor de on-line presentatie van de Pirelli kalender hebben bekomen. Zoals genoegzaam bekend is de Pirelli kalender, 'the Cal' voor de kenners, een hoogstaande artistieke realisatie met uitstekende internationale reputatie zowel voor haar esthetische kwaliteiten als voor het hoge professionalisme van alle betrokken partijen. De bezoekers van de site www.msn.be kunnen niet alleen de clichés van de volledige Pirelli 2000 kalender ontdekken, maar ook filmfragmenten van de shootings. De kalender werd dit jaar gerealiseerd door de fotografe Annie Leibovitz.

Vermetelheid, innovatie en sensualiteit zijn de traditionele ingrediënten van de kalender, een visie van de realiteit door de beste fotografen ter wereld. De beelden en de context van dit groots evenement in de wereld van de uitgeverij - ongeduldig verwacht door de gepassioneerden van mode en kalenders - zijn in de editie 2000 opgenomen en zijn nu op de site te vinden. De video-beelden worden gerealiseerd dankzij de nieuwste Windows Media Technology.

De kalender biedt naar keuze de foto's van de fotografe Annie Leibovitz, een interview van deze laatste of de voorstelling van de modellen, atleten en danseressen van het Mark Morris ballet in New York, waaronder de in de modewereld zeer bekende Laetitia Casta en Alek Wek.

"L'oggetto del desiderio" (het lustvoorwerp) - zoals het werk in kwestie heet - vroeg 18 maanden werk, van zijn ontwerp tot de officiële 'première' in november te Londen. Het gekozen thema, in dit geval 'kracht en schoonheid van het vrouwelijk lichaam', wordt met zowel soberheid als evenwichtigheid en zuiverheid behandeld, een beetje zoals de beeldhouwwerken van de klassieke periode.

MSN Belgium, portal site van Microsoft, biedt verschillende functies aan zoals Hotmail - een gratis e-mailservice -, nieuws en online zoekprogramma's, mogelijkheden voor 'chat online', een krachtige zoekfunctie en een webgids. De kwaliteit van deze introductiepagina wordt verrijkt met de content van meerdere uitgevers en leveranciers van informatie. Men vindt op www.msn.be diverse informatie onder verscheidene onderwerpen zoals nieuws, reizen en toerisme, business, computer en internet, hobby's en vrije tijd, gezondheid en geneeskunde, enz.

_________________________________________________________________
Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen een plezieriger en gemakkelijker gebruik van de computer te laten maken, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen.

Voor informatie (eindgebruikers)

Microsoft Information Center (Nederland), tel. +31 (0)20 5001005 Microsoft Information Center (België), telefoon +32 (0)2 5033113

Voor informatie (redacties)

Microsoft B.V. (Nederland) Michiel Gosens, Press & Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 5001274
Microsoft BVBA (België) Els Stevens, Public Relations Manager, telefoon: +32 (0)2 7043322

© 2000 Microsoft Corporation. All rights reserved. Terms of Use.