Nrd Hollandse provinciepenning voor scheidend statenlid

Datum nieuwsfeit: 13-03-2000

PERSBERICHT, maandag 13 maart 2000

Provinciepenning voor scheidend statenlid

Ir. H. (Hans) Pluckel heeft vanmiddag bij zijn afscheid van Provinciale Staten van Noord- Holland uit handen van de commissaris van de Koningin, de heer J.A. van Kemenade, de bronzen penning van de provincie Noord-Holland ontvangen.
De heer Pluckel was sinds 1991 lid van de staten voor de fractie van de VVD. In de periode 1991-1995 was hij lid van de statencommissies Verkeer en Vervoer en Openbaar bestuur. In de periode 1995-1999 was hij lid van de statencommissies Ruimtelijke Ordening en Volkshuisvesting en de Hoor- van Adviescommissie. In de periode 1999 tot heden was hij lid van de statencommissie Ruimtelijke Ordening en Bestuur, de Rekencommissie en de Hoor- en Adviescommissie.
De heer Pluckel was tot 1 januari 2000 werkzaam bij de Vereniging voor Nederlandse Gemeenten als plaatsvervangend sectordirecteur/taakveldsecretaris van het taakveld Ruimtelijke omgeving, verkeer en vervoer.
Daarnaast is hij lid van de Raad van Commissarissen van de N.V. PWN Waterleidingbedrijf Noord-Holland en lid van het bestuur van het NIROV (Nederlands Instituut voor Ruimtelijke Ordening en Volkshuisvesting).
Sinds begin dit jaar vertegenwoordigt de heer Pluckel de Randstadprovincies in Brussel.

* Inlichtingen: Peter Heemskerk, bureau Communicatie, tel. (023) 514 40 10