Nederlandse internetfirma Netpresenter nu ook in New York

NETPRESENTER

NEDERLANDSE INTERNETFIRMA NETPRESENTER OPENT KANTOOR IN NEW YORK

MAASTRICHT/ NEW YORK - 13 MAART 2000 -

Netpresenter(www.netpresenter.com), het eerste bedrijf dat sinds 1995 de markt verovert met Internet push-software voor interne communicatie en nieuwsberichten, opent nu ook een vestiging in New York. Het van origine Limburgse bedrijf is met de Netpresenter-software wereldwijd marktleider geworden en heeft nu vestigingen in Nederland en de Verenigde Staten.

Netpresenter is een integrale softwareoplossing voor intern nieuws en wordt wereldwijd toegepast op meer dan 250.000 PC's, zo maakt het bedrijf bekend. De populaire applicaties van Netpresenter voor het verspreiden van intern nieuws stelt wereldwijd opererende organisaties in staat om hun medewerkers direct te informeren. De koppen van cruciale nieuwsberichten, maar ook informatie die noodzakelijk is om taken uit te voeren, worden automatisch verspreid en gepresenteerd aan medewerkers over de hele wereld. Netpresenter is de enige integrale push-oplossing die mededelingen niet alleen via een netwerk verspreidt, maar tegelijk ook de mogelijkheid biedt om heel eenvoudig berichten te maken en ze bovendien automatisch op beeldschermen te presenteren.

Balans in de communicatie-mix
'Als de nood aan de man is, hebben heel wat organisaties geen enkel effectief instrument om hun medewerkers tijdig te informeren. Tegenwoordig wil en kan iedereen direct over informatie beschikken. Dan sta je toch versteld als je moet concluderen, dat die organisaties hun personeel op geen enkele manier automatisch van nieuws kunnen voorzien. Dan kun je alleen maar afwachten en hopen dat de medewerkers op tijd hun e-mail lezen of het intranet bezoeken', meent Frank Hoen, directeur van Netpresenter. 'De push-applicaties van Netpresenter brengen evenwicht in de interne communicatie-mix, die doorgaans vooral pull-georiënteerd is. Wij voorzien het management van een instrument waarmee nieuwsberichten organisatiebreed direct op het netvlies van elke medewerker komen', zegt Frank Hoen.

Continu op de hoogte
Organisaties zoals Swisscom, Unilever, Barclays bank, NATO, Philips, Sony, Pratt&Whitney, de Londense Metropolitan Police, Volkswagen en Getronics/Wang hebben de software van Netpresenter geïmplemeneteerd om hun medewerkers constant op de hoogte te houden van het laatste nieuws. Deze organisaties gebruiken de software van Netpresenter voor de automatische verspreiding van interne nieuwskoppen en het direct attenderen van medewerkers op mededelingen m.b.v. de zogenaamde pop-up berichten van Netpresenter. Andere toepassingen zijn het verstrekken van achtergrondnieuws, beursnotaties of de koppen van berichten die op het intranet staan d.m.v. de screensaver-player van Netpresenter.
Gering beslag op bandbreedte
Een typische eigenschap van Netpresenter is het uiterst geringe gebruik van netwerk bandbreedte. Daardoor kan elke organisatie probleemloos informatie verspreiden over uitgebreide netwerken en Internet, zonder zich zorgen te hoeven maken over een mogelijke vertraging van het netwerk. De pop-up player van Netpresenter attendeert de medewerkers onmiddellijk op het feit dat er een dringend bericht is binnengekomen en zorgt ervoor dat zij direct na ontvangst actie kunnen ondernemen.

Met de push-technologie van Netpresenter kunnen multinationals direct nieuws - voorzien van beeld, geluid en andere multimedia-faciliteiten, maken, automatisch verspreiden en presenteren op elke PC en TV die op een netwerk of intranet en Internet zijn aangesloten - en dat allemaal zonder de prestaties van het systeem of het netwerk te beïnvloeden.

Netpresenter is wereldwijd de toonaangevende producent van push- internet/intranet software voor interne communicatie en nieuwsberichten voor medewerkers. Vooraanstaande organisaties over de hele wereld maken met veel succes gebruik van
Netpresenter-applicaties om tijd- en marktgevoelige informatie snel te verspreiden onder medewerkers en relaties.

Voor meer informatie kunt u terecht op de website ( www.netpresenter.com), Email (press@netpresenter.com) of bel 046 - 437
08 86.

13 mrt 00 09:41