CMG en SignalSoft samen in services mobiele netwerkoperators

Datum nieuwsfeit: 13-03-2000
CMG en SignalSoft voegen functies voor locatiespecifieke services toe aan CMG WAP Service Broker

Amstelveen, 13 maart 2000 - CMG Telecommunications en SignalSoft hebben een principe-overeenkomst getekend, die voorziet in de gezamenlijke ontwikkeling van locatiespecifieke services voor mobiele netwerkoperators. In eerste instantie richt de samenwerking zich op de integratie van SignalSofts Location Manager en de local.info-applicatie met de WAP Service Broker van CMG.

De Location Manager is een veelzijdige softwarematige hub, die meerdere draadloze positioneringstechnologieën met elkaar laat samenwerken. Deze applicatie vormt de cruciale koppeling tussen draadloze netwerken, draadloze locatiespecifieke toepassingen en technologie om mobiele gebruikers te lokaliseren. In toevoeging hierop verwerkt de Location Manager de gegevens van diverse andere positioneringstechnologieën, waardoor de locatie van elke abonnee zeer nauwkeurig bepaald kan worden. De local.info-applicatie combineert deze positiegegevens met specifieke lokale informatie, zodat mobiele abonnees op elke locatie altijd van gebruikersspecifieke, real-time informatie kunnen worden voorzien.

De meerwaarde die de technologie van SignalSoft aan CMG's WAP Service Broker toevoegt, bestaat uit de kennis waar een mobiele telefoon zich bevindt (uitgedrukt in coördinaten) en de koppeling van deze gegevens aan een dynamische database met lokale informatie. Op basis hiervan kan de mobiele gebruiker naar een bepaalde straat worden gedirigeerd, bijvoorbeeld naar het dichtstbijzijnde restaurant of geldautomaat. Het netwerk bepaalt de positie van de mobiele gebruiker op basis van cel-identificatie (cell-ID), of door gegevens van andere positiebepalende apparatuur zoals GPS te gebruiken. Abonnees ontvangen vervolgens desgevraagd de informatie die ter plekke van belang is.

Wanneer telecomaanbieders weten waar een mobiele telefoon zich bevindt, kunnen zij locatiespecifieke oplossingen en services aanbieden. Zo kan deze nieuwe oplossing bijvoorbeeld op basis van positiegegevens de rijrichting van een auto bepalen en verkeersinformatie verstrekken over het vervolgtraject. Met de huidige services worden automobilisten alleen geïnformeerd over de verkeerssituatie in een bepaald gebied, onafhankelijk van hun rijrichting.

Peter Maathuis, Vice President Global Sales & Marketing van CMG Telecommunications, zegt hierover: "Dit soort belangrijke, locatiespecifieke services zullen dit jaar de belangrijkste zijn waarmee aanbieders van mobiele telefonie zich kunnen onderscheiden. De samenwerking met SignalSoft geeft ons de beschikking over de vereiste technologie voor deze complete oplossingen. CMG zelf brengt haar productfamilie in en fungeert als system integrator."

CMG zal de producten van SignalSoft als een geïntegreerd onderdeel van de WAP Service Broker gaan verkopen. De feitelijk geleverde services zullen op individuele basis worden aangeboden, toegespitst op de specifieke vereisten van de gebruikers.

SignalSoft
Signalsoft Corporation is een toonaangevende, internationale applicatieontwikkelaar van locatie-gebaseerde diensten. Het bedrijf heeft als eerste een reeks Wiireless Location Services ontwikkeld waarmee draadloze netwerkoperators de locatie van mobiele apparaten kunnen gebruiken om hun abonnees diensten met toegevoegde waarde te kunnen leveren. De spraak- en data-oplossingen maken een brede reeks diensten mogelijk voor onder meer beveiliging, facturering, informatie en het traceren. Deze diensten bevorderen de differentiatie, bouwen klantenloyaliteit op en genereren omzet voor draadloze netwerkoperators. Vanaf de oprichting in 1995 heeft SignalSoft partnerships gevormd met een breed scala aan Internet-bedrijven en leveranciers van apparatuur en content. Ook bieden haar producten interfaces naar verschillende technologieën. Voor meer informatie over SignalSoft en haar producten: www.signalsoftcorp.com.
CMG
CMG is een toonaangevende Europese ICT-dienstverlener , die consultancy, systeemontwikkeling en integratie, software-applicaties en informatieverwerking levert. CMG is opgericht in 1964 en is internationaal actief vanuit het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Duitsland, Frankrijk en België. CMG implementeert en ondersteunt applicaties voor klanten over de gehele wereld. Tot de Groep behoort ook CMG Telecommunications. Dit is een wereldwijd opererend bedrijfsonderdeel dat producten levert voor mobiele telecommunicatie , met supportcentra in Europa, Amerika, China en Singapore. De Groep is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en Amsterdam.
Het bedrijf levert verder kennis, producten en oplossingen aan de financiële sector, handel, transport en industrie, telecommunicatie-, media-, energie- en nutsbedrijven en overheid. Daarnaast geniet CMG bekendheid als een aanbieder van een groeiend aantal services op het gebied van informatieverwerking en andere beheersdiensten, waaronder salarisverwerking, personeels-informatiesystemen, beheer van call centers en netwerken. Meer informatie over CMG kunt u vinden op www.cmg.nl.

Voor meer informatie:
CMG Nederland B.V.contactpersoon: Helen HosmanCorporate Communicatie ManagerTel: 020 - 50 33 000E-mail adres: (helen.hosman@cmg.nl) Monogram Communication Strategies (MCS) BV contactpersoon: Robert de MollTel : 023 - 56 28 208 E-mail adres: (robertdm@monogram.nl)