De SP-fractie is verbaasd over opstappen minister Peper

Datum nieuwsfeit: 13-03-2000
Den Haag, 13 maart 2000

De SP-fractie heeft met verbazing kennis genomen van het besluit van de minister van Binnenlandse Zaken om op te stappen. Vier dagen voor de openbaarmaking van de conclusies van de commissie uit de Rotterdamse gemeenteraad, heeft de heer Peper besloten de eer aan zichzelf te houden. En dat is, in het licht van zijn eerdere uitlatingen dat er niets aan de hand zou zijn, wel erg merkwaardig. Enige conclusie die er over blijft: Peper heeft voorkennis, en weet dus waar de commissie vrijdag mee komt, heeft zelf geconcludeerd dat hij geen adequate verdediging heeft, en heeft daarom voor de enig resterende oplossing gekozen ... een voortijdig vertrek.

SP-fractievoorzitter Marijnissen wil de minister-president morgen bij het mondelinge vragenuur om opheldering vragen over de precieze achtergronden.

Informatie: Jan Marijnissen 0651212339 of 0658622211