Pluimveeketen Cebeco groep krijgt verder gestalte

Datum nieuwsfeit: 13-03-2000
Cebeco Nederland

13 maart

PLUIMVEEKETEN CEBECO GROEP KRIJGT VERDER GESTALTE

De vorig jaar door Coöperatie Koninklijke Cebeco Groep en La Royale Holding (Vleesch du Bois en Kipcentrale) aangekondigde vergaande vorm van samenwerking kan definitief gestalte worden gegeven. De directeur-generaal van de Nederlandse mededingingsautoriteit (NMa) heeft toestemming verleend voor de verwerving door Cebeco Groep van een meerderheidsbelang in La Royale Holding.
Cebeco Groep is in deze pluimveeketen, die loopt van broedei tot consumentenproduct, onder meer actief via haar dochterondernemingen Plukon Poultry en Plusfood, de producenten van
Friki-kipspecialiteiten. La Royale Holding is eveneens actief in pluimveevlees. Het productpakket en de klantenportfolio van de drie ondernemingen vullen elkaar goed aan. Gezamenlijk hebben deze drie ondernemingen een omzet van ruim f 800 miljoen en ca. 2.000 medewerkers in Nederland, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Italië.

Het complete persbericht kunt u vinden in Cebecoskoop.