QMS printers verkozen tot beste kleurenlaserprinters

Datum nieuwsfeit: 14-03-2000
QMS printers verkozen tot beste kleurenlaserprinters Magicolor® 2 DeskLaser beste koop,
Magicolor 6100 N toppositie bij de kleurenlaserprinters op A3 (tabloid)-formaat

Maarssen, 14 Maart 2000 - QMS, Inc. (NYSE: AQM) heeft vandaag bekendgemaakt dat de magicolor 2 DeskLaser voor de derde keer de Best Buy award van PC World heeft behaald. De magicolor 2 DeskLaser is nummer één in de top 10 van de printerbespreking in het tijdschrift van de maand maart 2000. Naast de DeskLaser trad ook de magicolor 6100 N in de schijnwerpers, door de hoogste positie in de A3-klasse te behalen, en de vijfde positie in totaal. Hierdoor staat QMS bovenaan in zowel de categorie voor A4/letter- als die voor A3/tabloid-formaat kleurenlaserprinters.
Het testcentrum van PC World test printers op printkwaliteit, prijs, functies, snelheid, service en ondersteuning, en gebruiksgemak. De magicolor 2 DeskLaser scoorde hoog in al deze categorieën en werd geroemd om de "...indrukwekkende afdrukkwaliteit en prestaties..." en had daarbij bovendien de laagste prijs van alle geteste modellen. De magicolor 6100 N, de enige nieuwe printer voor A3-formaat die de top 10 bereikte, werd geprezen voor het eenvoudige gebruik en de "fraaie printkwaliteit." Net als de DeskLaser was de magicolor 6100 N de minst dure A3 (tabloid)-printer uit de test.
"Onze serie kleurenprinters is voorzien van een basisset van eigenschappen die aantrekkelijk zijn voor de redacteuren van PC World en, nog belangrijker, voor onze klanten", aldus Jan Sundelin, senior adjunct-directeur wereldwijde verkopen en marketing bij QMS. "Deze eigenschappen omvatten een betaalbare prijs, uitstekende afdrukkwaliteit, en omdat we verwachten dat deze printers zullen worden gebruikt door veel verschillende gebruikers: fantastische prestaties. De herhaalde winst door de magicolor 2 DeskLaser en de superieure testresultaten die de magicolor 6100 tentoonspreidt bewijzen dat bouwen op een sterke fundering leidt tot tevreden klanten."
Magicolor 2 DeskLaser
The Magicolor 2 DeskLaser-familie is geoptimaliseerd voor gebruik met Windows® 95/98 en NT 4.0 en omvat twee modellen: de DeskLaser en de DeskLaser Duplex. Elk van deze twee printers biedt snelheden tot 4 pagina's per minuut in kleur en 16 in zwart-wit. Beide bevatten tevens parallelle en Ethernet®-interfaces voor Windows Plug-and-Play of 'instant networking'. Het DeskLaser-model is geconfigureerd met 8 MB RAM, terwijl de DeskLaser Duplex 32 MB RAM en een ingebouwde automatische duplexer heeft. De DeskLaser is een aantrekkelijke oplossing voor bedrijven die netwerk inkjet-technologie overwegen vanwege de concurrerende gebruikskosten en onovertroffen prestaties en duurzaamheid.
Magicolor 6100
De Magicolor 6100 is beschikbaar in vier verschillende modellen die uiterst geschikt zijn voor conventionele bedrijven om laag geprijsde, extra grote kleurenlaserafdrukken mee te maken. De magicolor 6100 is ontworpen voor de moderne kantooromgeving en werkt met printsnelheden van 6 - 12 kleurenpagina's per minuut , en tot 24 pagina's per minuut in zwart-wit. Vellen papier met afmetingen tot en met 330 bij 482 mm (13" bij 19") kan worden gebruikt en de printer biedt vele onmisbare functies, inclusief automatische duplexing, een 10/100BaseTX Ethernet-interface en automatische kleurenbesturing, om het maken van kleurenafdrukken eenvoudig en betaalbaar te maken.
Verkrijgbaarheid
De magicolor 2 DeskLaser en magicolor 6100 kleurenlaserprinters zijn verkrijgbaar via het wereldwijde QMS-netwerk van geautoriseerde distributeurs en dealers. De verkooppunten dicht bij u in de buurt kunt u vinden op de website van QMS: www.qms.com.
QMS, Inc.
QMS, Inc., lid van de Minolta Group, is een toonaangevende ontwikkelaar en fabrikant van topkwaliteit kleuren- en zwart-wit-printoplossingen voor kantoorautomatisering,
elektronisch uitgeven, grafisch ontwerp en geavanceerde imaging-toepassingen. QMS is gevestigd in Mobile, Alabama en distribueert producten via een wereldwijd netwerk van wederverkoop- en distributiepartners. QMS, Inc. is opgericht in 1977 en wordt verhandeld op de New York Stock Exchange onder de symboolnaam AQM.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 BV QMS
Jurn Hageman Erik Valkenburg
E-mail: (jurnh@text100.nl) E-mail: (EValkenburg@qms.nl)