Dexia wil Labouchere in Nederland overnemen

Datum nieuwsfeit: 14-03-2000

AEGON

DEXIA KONDIGT VOORNEMEN AAN LABOUCHERE IN NEDERLAND OVER TE NEMEN

Dexia, de Europese bancaire groep en AEGON N.V., een van 's werelds grootste beursgenoteerde verzekeraars, zijn in exclusieve besprekingen over Dexia’s overname van Labouchere, een 100% dochter van AEGON, via Banque Internationale à Luxembourg. De transactie zal worden geëffectueerd nadat goedkeuring is verkregen van de Raden van Commissarissen van beide ondernemingen en de relevante toezichthoudende instanties. Het bedrag dat met deze acquisitie is gemoeid bedraagt circa EUR 900 miljoen en de verwachting is gewettigd dat deze in de zomer van dit jaar zal worden geëffectueerd.

Banque ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen