Essentium lanceert IPDE Life Edition 1.1

ESSENTIUM BV

Essentium lanceert IPDE Life Edition, versie 1.1

Essentium B.V. lanceert IPDE Life Edition versie 1.1

Essentium, Rotterdam - Essentium, toonaangevend in oplossingen voor de verzekeringsindustrie, kondigt per vandaag de directe beschikbaarheid aan van de Insurance Product Development Environment Life Edition
1.1.

De Insurance Product Definition Environment (IPDE) is een volledige software-omgeving die de ontwikkelingscyclus van verzekeringsproducten ondersteunt. De IPDE introduceert moderne, op componenten gebaseerde, productontwikkelingstechnieken in de verzekeringswereld. Op basis van een generieke productstructuur worden verzekeringsproducten samengesteld uit herbruikbare componenten. Nieuw ontworpen verzekeringsproducten kunnen uitgebreid worden gesimuleerd en getest.

Met zijn vernieuwende component-gebaseerde structuur, iteratieve ontwikkelstrategie (design, test, redesign-cycli), en grafische Expressie Editor zorgt de IPDE voor een sterk verkorte time-to-market en een reductie van productontwikkelingskosten. Versie 1.1 biedt een uitbreiding van de functionaliteit en nog meer gebruikersgemak.

IPDE Life Edition 1.1 helpt productontwikkelaars om nu nog eenvoudiger geavanceerde verzekeringsproducten te ontwikkelen en te testen. In de Expressie Editor zijn nieuwe navigatietechnieken en naamgevingsconventies geïmplementeerd om de struktuur van de vaak complexe producten sneller inzichtelijk te maken. In het Test Lab van IPDE Life Edition 1.1, waar nieuw ontworpen producten getest worden, kunnen premieverloop en reserveontwikkelingen nu ook over variabele tijdsintervallen worden berekend. Via de nieuwe XML-gebaseerde import en export kunnen producten en productcomponenten tussen verschillende repositories worden uitgewisseld. Om het publiceren en documenteren van verzekeringsproducten optimaal te ondersteunen, beschikt IPDE Life Edition 1.1 over een nieuwe publisher, waarmee polisformulieren worden gegenereerd, die in ieder gewenst formaat kunnen worden gepubliceerd.

Over Essentium B.V.
Essentium, opgericht 1991, heeft zich ontwikkeld tot een marktleider in consultancy, softwareontwikkeling en systeemintegratie voor de Europese en Amerikaanse verzekeringsindustrie. Het hoofdkantoor is gevestigd in Rotterdam. Daarnaast heeft Essentium kantoren in New York en Dallas.

Voor meer informatie over de IPDE Life Edition kunt u contact opnemen met:

Essentium B.V.
Van Vollenhovenstraat 3