Dow Chemical kiest Windows Media Technologies

Datum nieuwsfeit: 14-03-2000
Microsoft Benelux

Dow Chemical kiest Windows Media Technologies voor wereldwijde bedrijfscommunicatie

Nieuwe digitale media-oplossing stelt klanten, leveranciers en ruim 30.000 medewerkers in staat te communiceren via bedrijfsintranet

Schiphol-Rijk/Brussel, 14 maart 2000 - Microsoft maakt bekend dat Dow Chemical Windows Media Technologies heeft gekozen als digitale end-to-end communicatie-oplossing voor de ruim 30.000 medewerkers van het bedrijf. Hiermee kunnen zij via het intranet met elkaar communiceren. Ook duizenden klanten en leveranciers kunnen, via de Internet website van Dow Chemical, gebruikmaken van de nieuwe communicatiemogelijkheden. Dow Chemical heeft Windows Media Technologies gekozen omdat dit rendabele audio- en video-streaming platform gemakkelijk geïntegreerd kan worden met de bestaande Windows NT- en Microsoft Office-omgeving van het bedrijf.

Met een jaaromzet van ruim $ 18 miljard ontwikkelen en produceren Dow en haar partnerbedrijven een uitgebreide reeks chemische, plastic en landbouwproducten. Het bedrijf telt ruim 30.000 medewerkers, verdeeld over 32 landen. Dow biedt oplossingen die gefundeerd zijn op wetenschap en techniek, een principe dat door het bedrijf 'Good thinking' wordt genoemd.

"We hebben verschillende producten geëvalueerd om de beste streaming-media oplossing te kunnen kiezen," meldt Dave Kepler, vice president en CIO van Dow Chemical. "In dit geval leidde 'good thinking' ons naar Microsoft. Windows Media Technologies kon naadloos geïntegreerd worden, omdat we reeds op al onze desktops werken met Internet Explorer en Windows Media Player. Daarnaast betekent de compacte omvang en de hoge kwaliteit van op Windows Media Technologies gebaseerde bestanden, dat we de bandbreedte van ons netwerk optimaal kunnen gebruiken, terwijl we onze gebruikers de beste kwaliteit bieden."

Dow zal een wereldomspannend netwerk van diverse servers installeren, die alle 30.000 gebruikers voorzien van snelle toegang tot digitale media-bestanden of bedrijfscommunicatie. Tijdskritische aankondigingen kunnen snel gecreëerd worden en digitaal wereldwijd worden uitgezonden. Alle medewerkers kunnen tegelijkertijd het bedrijfsnieuws 'live' zien of horen, of later afspelen vanaf een bestand.

Kepler: "Deze nieuwe multimedia-technologie heeft onze interne bedrijfscommunicatie sterk verbeterd. Alle Dow-medewerkers kunnen nu gemakkelijk nieuwsuitzendingen bekijken en beluisteren, via hun werkstations."

Communicatie via innovatie

William S. Stavropoulos, CEO van Dow Chemical, heeft zelf via Windows Media Technologies belangrijk bedrijfsnieuws gecommuniceerd aan alle Dow-medewerkers. Zo gebruikt Dow Windows Media Technologies om de bedrijfsbarrières te slechten, die tot nu toe topmanagers ervan weerhielden om direct te communiceren met vele medewerkers.

Het bedrijf biedt via haar Internet website - www.dow.com - ook van buitenaf toegang tot digitale media-bestanden, om beter te communiceren met klanten, aandeelhouders en leveranciers. "We zijn constant op zoek naar innovatieve manieren om onze aandeelhouders te voorzien van informatie. Windows Media Technologies heeft zich in dit kader bewezen als een effectief middel," aldus Kepler.

"Windows Media is ontwikkeld als de meest rendabele en schaalbare oplossing voor enterprise-klanten," zegt Dave Fester, director of marketing voor de Digital Media Division bij Microsoft. "De keuze van Dow voor Windows Media Technologies is een uitstekend voorbeeld van de wijze waarop digitale media bedrijfscommunicatie aanzienlijk kan verbeteren."

Dow is de nieuwste in een reeks van toonaangevende organisaties die Windows Media gebruiken als platform voor digitale media, waaronder Aetna, SAS Institute, J.D. Edwards & Co., Creative Artists Agency, Charles Schwab & Company, Hewlett-Packard, Partners Healthcare Systems, Deere & Co., Northrop Grumman, Eastman Chemical, 3Com en Fujitsu PC.

Windows Media Technologies

Windows Media Technologies is een toonaangevend platform voor digitale media en biedt consumenten, content providers, solution providers, software-ontwikkelaars en organisaties een hoge audio- en videokwaliteit. Windows Media Technologies, dat ondermeer Windows Media Player, Windows Media Services, Windows Media Tools en de Windows Media SDK omvat, kan kosteloos worden gedownload van www.microsoft.com/windows/windowsmedia/ De Windows Media Player is beschikbaar in 24 verschillende talen en is inmiddels ruim 60 miljoen maal gedownload.

_________________________________________________________________
Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen een plezieriger en gemakkelijker gebruik van de computer te laten maken, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen.

Voor informatie (eindgebruikers)

Microsoft Information Center (Nederland), tel. +31 (0)20 5001005 Microsoft Information Center (België), telefoon +32 (0)2 5033113

Voor informatie (redacties)

Microsoft B.V. (Nederland) Michiel Gosens, Press & Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 5001274
Microsoft BVBA (België) Els Stevens, Public Relations Manager, telefoon: +32 (0)2 7043322

© 2000 Microsoft Corporation. All rights reserved. Terms of Use.