Parijs, Grand Palais: 2 tentoonstellingen over toekomst

Datum nieuwsfeit: 14-03-2000
Frans verkeersbureau

PARIJS, GRAND PALAIS: 2 TENTOONSTELLINGEN OVER TOEKOMST GEZIEN VANUIT HET VERLEDEN

Hoe dacht men een eeuw geleden over de toekomst en het jaar 2000? De Galeries Nationales in het Grand Palais in Parijs blikken daarop terug met een tweetal tentoonstellingen.

* "1900" : Hoe dachten kunstenaars in 1900 over de komst van het nieuwe millennium? De tentoonstelling "1900" laat aan de hand van voorbeelden uit de architectuur, decoratieve kunst, schilderkunst en beeldhouwkunst zien hoe Europese en Amerikaanse kunstenaars de toekomst zagen in het jaar 1900 en hoe deze kunst zich in de loop van de 19 e eeuw geëvolueerd heeft. De tentoonstelling is 14 maart geopend en loopt nog tot 26 juni.

* "Visions du Futur" : aan de hand van talloze meesterstukken uit verscheidene culturen geeft deze tentoonstelling een beeld van de fascinatie van de mens met betrekking tot de toekomst: van de wanhopige pogingen van de helden uit de Oudheid om aan het noodlot te ontsnappen tot de duizelingwekkende beelden van de Apocalyps, van hoop tot vrees. De tentoonstelling start op 3 oktober 2000 en loopt tot 8 januari 2001.

Waar
: Parijs, in de Galeries Nationales van het Grand Palais, 1 Avenue du Général Eisenhower 75008 Parijs. Metro: Champs Elysées Clémenceau.
: dagelijks van 10-20 uur. Op woensdag tot 22 uur. Dinsdags gesloten.
: tel. 0033-1.44.13.17.17, www.rmn.fr .

VVV Parijs:
www.paris-touristoffice.com .