Samsung met e-voice mogelijkheid tot transactie via internet

Datum nieuwsfeit: 14-03-2000
Samsung

Bestellen en in real-time informatie opvragen met nieuw online verkoopsysteem

Samsung biedt met e-Voice mogelijkheid tot transacties via het Internet

Rijswijk, 14 maart 2000 - Vanaf deze maand kunnen non-memory producten van Samsung online worden besteld via e-Voice. Met dit online verkoopsysteem is Samsung de eerste, die elektronicaproducenten wereldwijd de mogelijkheid biedt producten via het Internet te bestellen. Naast het plaatsen van bestellingen, kan ook in real-time informatie over orders en productontwikkelingen worden verkregen. Samsung verwacht dat de verkoop via e-Voice dit jaar 2,9 miljard gulden zal bedragen.

Nadat op e-Voice is ingelogd, krijgt de gebruiker toegang tot informatie over de nieuwste non-memory producten van Samsung. Tevens kan via het systeem in real-time informatie worden opgevraagd over de fase van ontwikkeling of productie waarin bepaalde componenten zich bevinden. Deze informatie is van groot belang voor elektronicaproducenten, die voor hun productontwikkeling afhankelijk zijn van componenten van Samsung. Met behulp van computersimulaties kan de leverdatum van deze componenten zeer nauwkeurig worden bepaald. Dit maakt faxen en bellen met vragen over productleveringen overbodig.

Dankzij e-Voice kan Samsung handelingen, die tussen twee en zeven dagen in beslag namen, nu in real-time verrichtten. Dit betekent een efficiencyverhoging van 30 procent. Samsung verwacht dat haar bedrijfskosten hierdoor per jaar met ruim ƒ12 miljoen zullen afnemen. Bovendien hoeft de sales- en marketingdivisie minder handelingen te verrichten en kan zich daardoor beter concentreren op het verlenen van service en op het ontwikkelen van nieuwe markten.

Samsung Electronics
Voor informatie en service over Samsung Electronics Benelux kunnen consumenten gratis bellen: 00800 -099 77 555.
Samsung Electronics is de belangrijkste werkmaatschappij van de Koreaanse Samsung Group - 13e op de ranglijst van grootste ondernemingen ter wereld - en neemt een cruciale plaats in binnen de ambitieuze groeistrategie van Samsung Group. Samsung Electronics behaalde in 1999 een omzet van US$ 22.8 miljard en is met 54.000 collega's wereldwijd actief in 50 landen met ontwikkeling, productie en verkoop van elektronicaproducten. Samsung Electronics bestaat uit drie business units: Digital Media, Semiconductors en Information & Communication. Samsung is wereldwijd de grootste fabrikant van geheugenchips, kleurenbeeldbuizen, monitoren en magnetrons. De marketingorganisatie van Samsung Electronics Benelux is gevestigd in Rijswijk. Er zijn verkooporganisaties gevestigd in Rijswijk, Rotterdam, Zeist en Antwerpen.