Training: Ook de agrarische sector gaat onthaasten

Datum nieuwsfeit: 15-03-2000
persbericht

Ook de agrarische sector gaat onthaasten.

Steeds meer mensen hebben moeite om hun eigen energie te managen. Ze zijn hollen zichzelf achterna en zijn voorturend druk in hun hoofd. Vaak leidt dit tot klachten als hoofdpijn, vermoeidheid, slecht slapen en soms tot burn-out. Als je iemand vraagt hoe het gaat, is het standaardantwoord meestal: "druk of zelfs te druk". Agramanagement heeft samen met Lifeskills en het Amerikaanse bedrijf van Steve Emmons een programma ontwikkeld om mensen concrete handvaten te geven om weer grip op hun energie te krijgen. De training Enerziek? of… Energiek! is bedoeld voor mensen die het -druk, druk, druk- gevoel herkennen, of druk vanuit de doorlopend veranderende omgeving. Doelgroep is mensen in de agrarische sector die zo geleid worden door de eisen uit de omge-ving of van zichzelf dat ze geen energie meer over hebben om nog te kunnen genieten van hobby's, de kinderen, een lentezonnetje of gewoon van het leven.

Doelen

· In kaart brengen van energiebronnen en energielekken. Inzicht krijgen in die zaken in het leven die energie opleveren en in dingen die (teveel) energie onttrekken.
· Met behulp van oefeningen en door het uitwisselen van ideeën, ervaringen en tips krijgen de deelnemers zicht op mogelijkheden om hun leven zo in te richten dat hun energieniveau toe-neemt. Dat betekent vaak ook keuzes ma-ken in de manier waarop je met een aantal dingen omgaat.
· De training mondt uit in het opstellen van een actieplan en het maken van afspraken om toekomstgericht een verandering in gang te zetten.

Werkwijze
Vooraf krijgen de deelnemers de opdracht hun eigen energie-audit te maken, zodat ze bewust kijken naar hun 'energie-huishoudboekje'. Tijdens de training zijn we met elkaar bezig in de hele groep, in kleine subgroepjes en met hun eigen 'energie-coach'. We doen oefeningen en energizers (korte energiegevende oefeningen); we wis-selen ideeën, ervaringen en tips uit. Om de kans op verandering te vergroten, hebben de deelnemers na deze training nog contact met hun energie-coach over de afspraken die ze hebben gemaakt. Deelnemers ontvangen een uitgebreide cursusmap.

DATA 15, 16, 17 maart 2000
Aankomst 15 maart om 16.30 uur
Vertrek 17 maart om 16.00 uur.

PLAATS: Vierhouten (bij Apeldoorn)
Voor gratis folder of aanmelding:
Agramanagement
8250 AJ DRONTEN