Schuttersveld: belang in DruMora (Tsjechië) 100%

Datum nieuwsfeit: 15-03-2000

SCHUTTERSVELD N.V.

Schuttersveld breidt belang in DruMora, Tsjechië uit tot 100%.

DruMora Spol s.r.o. in Olomouc, Tsjechië, actief op het gebied van high precision metal frames and assemblies, werd in 1998 als joint venture opgestart. De ontwikkelingen bij deze Tsjechische deelneming stemmen tot tevredenheid, hetgeen Schuttersveld heeft doen besluiten haar belang van 51% uit te breiden tot 100%. Met de joint venture partner, Mora Moravia Spol s.r.o., is thans overeenstemming bereikt. De transactie zal worden voldaan in contanten.

DruMora zal naar verwachting in 2000 met 70 medewerkers een winstgevende omzet realiseren van circa 4,0 miljoen. Met de verwerving van de resterende 49% van de eigendom in DruMora verwezenlijkt Schuttersveld N.V. wederom een stap voorwaarts in haar doelstelling om de tot de divisie Components Manufacturing behorende Metals groep te versterken.

Profiel Schuttersveld N.V.
Schuttersveld is een internationaal opererende onderneming met circa 8.000 werknemers en werkmaatschappijen in 17 Europese landen. Schuttersveld heeft in Europa marktleidende posities op het gebied van de handel in kunststof halffabrikaten en de productie van componenten. Met ingang van 2000 is Schuttersveld tevens een van de leidende spelers in de handel van sanitair, verwarming en tegels in Duitsland.
Zeist, 15 maart 2000
De directie van Schuttersveld N.V.

Voor nadere informatie:
De heer P. Veenema, telefoon +31 (30) 69 97 250