Adobe introduceert Acrobat Messenger

Datum nieuwsfeit: 15-03-2000
Adobe introduceert Acrobat Messenger
Nieuwe Paper-to-Digital-oplossing biedt de snelheid en toegankelijkheid van het Internet nu ook voor documenten op papier

Amsterdam, 15 maart 2000 - Met het doel de verzendsnelheid van papieren documenten op gelijk niveau te brengen met de snelheid van het Internet, introduceerde Adobe Systems vandaag Adobe® Acrobat® Messenger(tm). Deze nieuwste telg van de familie van Adobe ePaper® Solutions, de 'Acrobat Messenger', biedt de gebruiker een efficiënte en eenvoudige manier om informatie vanaf papier toegankelijk te maken in een in toenemende mate digitale wereld. Acrobat Messenger is ontworpen voor gebruik op een standaard PC met een aangesloten scanner of digitaal kopieerapparaat. Het pakket creëert zo een veelzijdig communicatiestation voor werkgroepen waarmee elk papieren document en iedere foto-afdruk direct geconverteerd kan worden naar een Adobe PDF-bestand. Hierdoor wordt kantoorpersoneel in staat gesteld belangrijke documenten snel verzendklaar te maken voor een uitgebreide reeks toepassingen, waaronder uiteraard e-mail, Web en fax.

"Kantoorpersoneel rekent op onmiddellijke beschikbaarheid van informatie via e-mail of het Web. Zodra het echter om papier gaat, komen de raderen knarsend tot stilstand", aldus John Warnock, president-directeur en bestuursvoorzitter van Adobe Systems Incorporated. "Niemand heeft zin fotokopieën te maken, enveloppen klaar te maken voor de post, verzendstrookjes voor expresse-post in te vullen of faxen te verzenden. Adobe Acrobat Messenger is ontworpen om tegemoet te komen aan de verwachtingen van kantoorpersoneel en vergt weinig van de IT-infrastructuur. Het zal niet lang duren voordat Acrobat Messenger zo algemeen is als de kopieermachine en wellicht zelfs de gewone fax-apparatuur volledig overbodig maakt."

"Adobe Acrobat Messenger is het digitale 'warme broodje' waar de mensen voor in de rij zullen staan", meent Tom Bevington, Senior Technologie-analist bij Capital Group. "We hebben een aantal vergelijkbare programma's geëvalueerd, maar geen ervan was zelfs maar bij benadering zo bruikbaar en eenvoudig te leren als Acrobat Messenger. Het is de beste multi-functionele oplossing die ik tot nu toe ben tegengekomen."

Scannen, previewen, verzenden: klaar
Voor mensen die met informatie werken en die op zoek zijn naar een snelle, gemakkelijke en goedkope manier om documenten op papier te verspreiden onder collega's, klanten of zakelijke partners, is Acrobat Messenger het ideale pakket. Ze kunnen eenvoudig inloggen op het werkstation met behulp van hun bestaande e-mail-adres en wachtwoord en daarna het document scannen. Vervolgens stelt de Acrobat Messenger de gebruiker in staat het document op het scherm te bekijken. Ook kan de gebruiker de pagina's in een andere volgorde plaatsen of roteren, of aantekeningen in het document plaatsen met behulp van elektronische "geeltjes", markers of stempels. Tenslotte kan de gebruiker de manier van verzenden selecteren: als e-mail met een attachment, als e-mail met een URL, of in de vorm van een fax als geen e-mail-adres beschikbaar is. Ook kunnen de files worden opgeslagen op diskette of een ander extern opslagmedium en kunnen er kopieën van worden geprint. Om de documenten te kunnen bekijken, heeft de ontvanger slechts de gratis verkrijgbare Acrobat Reader(tm)software nodig.

Kostenbesparingen en hogere productiviteit voor bedrijven Door meerdere Acrobat Messenger-stations te installeren zullen ondernemingen in staat zijn hun uitgaven voor communicatie te beperken, doordat het gebruik van fotokopieën, expresse-bezorging en faxverzending kan worden teruggedrongen. Acrobat Messenger maakt het kantoorpersoneel ook productiever: Zo kan de documentatie-afdeling een rapport, dat door marketing is opgevraagd, elektronisch toezenden; de juridische afdeling kan een contract, dat van een derde is ontvangen, beoordelen en van aantekeningen voorzien en onmiddellijk als een bestand doorzenden voor een extern advies; en de afdeling P&O kan de schriftelijke cv's, die worden ontvangen, scannen en opslaan als te raadplegen bestanden.

Voor elke IT-afdeling probleemloos te integreren
Acrobat Messenger is eenvoudig te installeren, te configureren en te beheren, doordat het slechts
minimale eisen stelt aan een IT-infrastructuur. Het draait op elke standaard PC met een Windows NT(tm)Werkstation en kan met een breed scala aan scanners en een aantal digitale kopiëerapparaten overweg. Acrobat Messenger kan eenvoudig in elk netwerk worden geïntegreerd, aangezien het zich bedient van standaard communicatieprotocols.

Verkrijgbaarheid en prijzen
Adobe Acrobat Messenger software is per direct verkrijgbaar via Adobe's gebruikelijke distributiekanalen tegen een verwachte prijs van NLG
3.599,-/BEF 65.795/1.633,- EURO. Het programma vereist een Windows NT Werkstation en is voorlopig slechts verkrijgbaar in een Engelstalige versie. Een Franse- en een Duitstalige versie worden medio april 2000 verwacht.
Over Adobe
Adobe Systems is opgericht in 1982 en is een vooraanstaand leverancier van software voor grafisch ontwerp, de uitgeverij en afbeeldingen voor het WWW en voor de drukkerij en de op één na grootste producent van software voor de PC ter wereld met een jaarlijkse omzet die de 1 miljard dollar nadert. De onderneming produceert met prijzen onderscheiden software-applicaties voor het WWW en voor grafische ontwerpers, professionele uitgevers, organisaties die intensief gebruik maken van documentenintensieve organisaties, zakelijke gebruikers en consumenten. Adobe's producten bieden klanten de mogelijkheden visueel rijk uitgevoerde beelden en documenten te creëren, te publiceren en af te leveren verspreid over alle soorten printers en elektronische media. Meer informatie en de volledige versies van deze persberichten zijn beschikbaar via Adobe's websites www.adobe.nl en www.adobe.be.
Voor publicatie kunt u de volgende gegevens opnemen: Adobe Systems Benelux
Tel: +31 (0)20 65 11 200

Het Adobe-logo, Adobe, Acrobat en PostScript 3 zijn handelsmerken van Adobe Systems Incorporated. Microsoft, Windows en Windows NT zijn gedeponeerde handelsmerken dan wel handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en andere landen. Sun en Solaris zijn handelsmerken van Sun Microsystems. Macintosh is een handelsmerk van Apple Computer, Inc., gedeponeerd in de Verenigde Staten en andere landen. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectieve eigenaars.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Evelien van Waveren
Account Executive