Eerste data-replicatiesoftware voor Windows 2000

Datum nieuwsfeit: 15-03-2000
Legato Octopus 4.0:
Eerste data-replicatiesoftware voor Windows 2000

Hoofddorp, maart 2000 - - Legato Systems, Inc., leider op de enterprise storage management softwaremarkt, introduceert de eerste datareplicatie- en calamiteiten recovery software voor Windows 2000. Legato Octopus 4.0 biedt op Windows 2000-servers real-time gegevensbescherming en hoge gegevensbeschikbaarheid. Op deze wijze heeft het management tijdens besluitvormingsprocessen altijd toegang tot de vereiste bedrijfskritische gegevens. Legato Octopus 4.0 omvat ook een aantal prestatiekenmerken voor het verhogen van de productiviteit van werknemers. Verder zijn er nieuwe configuratiemogelijkheden waardoor IT-afdelingen op eenvoudige wijze upgrades kunnen installeren en het systeem kunnen onderhouden. Hierdoor wordt down time tot een minimum beperkt.

Naast ondersteuning voor Windows 2000 biedt Legato Octopus 4.0 ook een hoger beveiligingsniveau voor Microsoft Cluster Server (MSCS). Legato's Octopus biedt deze extra beveiliging binnen de MSCS-omgeving door de gegevens vanaf remote servers buiten het cluster te repliceren naar andere clusters of stand alone-systemen. Op deze manier wordt calamiteiten recovery mogelijk gemaakt. Met versie 4.0 kunnen gebruikers Octopus configureren om te werken op beide knooppunten binnen een MSCS-cluster. Hierdoor kunnen gegevens op de gedeelde disk van de MSCS-omgeving worden beveiligd. Uiteindelijk heeft de gebruiker op deze manier continu toegang tot gegevens, zelfs wanneer het cluster met twee knooppunten vastloopt.

'De informatie die de basis vormt voor vele grote e-businessondernemingen is steeds vaker te vinden op Windows-netwerken. Octopus is een integraal onderdeel van Legato's Information Continuance-visie en wordt continu gemaximaliseerd om tegemoet te komen aan de steeds hogere eisen met betrekking tot gegevensbeveiliging en de opvang van fouten voor Windows-gebaseerde IT-infrastructuren', vertelt Jan Wagenaar, Manager Benelux bij Legato Systems.

De Octopus-software van Legato biedt gegevensbeveiliging voor Windows 2000- en Windows NT-netwerken door gegevens op de bronsystemen te repliceren naar lokale en/of remote doelsystemen. Het biedt hierdoor hoge beschikbaarheid van bedrijfskritische gegevens bij eventuele beschadiging of vernietiging op de hoofdlocatie.

Legato Octopus 4.0 omvat een aantal belangrijke verbeteringen die de snelheid van datareplicatie verhogen. Andere nieuwe kenmerken zorgen voor eenvoudige configuratie en administratie. De verbeterde kenmerken zijn onder andere:

Prestatiekenmerken:
· Een gestroomlijnd replicatieproces biedt betere prestaties als tijdens het normale replicatieproces het schrijven naar de disk wordt geannuleerd. Legato Octopus 4.0 zorgt er voor dat updates van bestanden worden 'gevangen' op een bronsysteem. Deze updates worden in een wachtrij gezet voor een gedeeld geheugenbuffer. Vervolgens worden ze doorgestuurd naar het gespecificeerde doelsysteem. Daar wordt de update rechtstreeks gekoppeld aan het overeenkomstige bestand.
· Check-Sum Binary Compare for Incremental Synchronization die bepaalt welke bestanden zijn veranderd. Tijdens de synchronisatie worden alleen de veranderingen gekopieerd, in plaats van het gehele bestand. · Persistent Site List: Legato Octopus kan een lijst van netwerklocaties blijven bijhouden, zelfs wanneer de Octopus-dienst is gestopt. De Site List geeft de locaties weer waar Octopus is geïnstalleerd, inclusief de status van elke Octopus-dienst op de verschillende locaties.

Configuratiekenmerken:
· Specification Dialog Box maakt het voor de gebruiker mogelijk om de te repliceren bestanden te selecteren vanuit een 'file tree' zoals die van Windows NT Explorer. Voor extra gebruiksgemak is de dialog-box gescheiden in vier gestroomlijnde vensters: Global Excludes, Mirror Files, Mirror Shares en Mirror DFS Shares.
· Specification Wizard helpt de gebruiker stapsgewijs door de dialog box voor de eerste set-up van een specificatie. Deze mogelijkheid kan worden uitgeschakeld in de Clients Options Dialog box.
· Synchronization Cancel; deze optie maakt het mogelijk om een in gang gezette synchronisatie te annuleren zonder de data-directory te moeten wissen.

Legato Systems Benelux, City House II, Antareslaan 18, 2132 JE Hoofddorp Telefoon: 023 - 5548800, fax: 023 - 5548801

Over Legato Systems
Legato Systems, Inc. is wereldwijd leider in de enterprise storage management softwaremarkt. Legato's producten maken 'Information Continuance (â„¢)' mogelijk; een naadloze aanpak voor het beheren, verplaatsen en beveiligen van alle bedrijfskritische gegevens in een onderneming. De storage management software van Legato is erkend als de facto standaard vanwege het grootste aantal installaties, bij meer dan 65.000 klanten, en het beveiligen van meer dan vijf miljoen systemen. Nadere informatie over Legato is beschikbaar op het Web: www.legato.com.

Redactionele informatie: Pb0900 Influx PR - Margienke Bos, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055 - 3663034, fax: 055 - 3602661, e-mail: PR (Influx@cs.com)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - INFLUX PR-/Pers- (advies) Bureau - Deventerstraat 81 - NL - 7322 JL Apeldoorn. Tel.: +31 - 55 - 366 3034 / Fax: +31 - 55 - 360 2661 / E-mail: PR (influx@cs.com)
www.influx-pr.com