Wijnproeverij in 'supermarkt'-vakantieweek op Henry Dunant

Datum nieuwsfeit: 15-03-2000
Wijnproeverij tijdens eerste "supermarkt"-vakantieweek op Henry Dunant

De supermarkten in Nederland, verenigd in het Centraal Bureau Levensmiddelhandel (CBL), sponsoren dit jaar voor 1 miljoen gulden 6 vakantieweken op de Henry Dunant, het vakantieschip van het Nederlandse Rode Kruis, en 2 vakantiebusjes. Gisteren is de eerste groep passagiers in Zaandam op de boot namens het CBL verwelkomt door de heer Van Solt, vice-voorzitter van het CBL en directie-voorzitter van Albert Heijn. Verder organiseerde Albert Heijn voor alle passagiers op de boot een wijnproeverij.

Ook in de komende vakantieweken zullen de verschillende supermarktorganisaties activiteiten organiseren op het schip. Er varen bijvoorbeeld supermarktmedewerkers mee als vrijwilliger en CBL-leden stellen producten beschikbaar voor de gasten op de boot. Het Nederlandse Rode Kruis organiseert de vakantieweken op de Henry Dunant voor mensen die niet zelfstandig op vakantie kunnen. Vanwege een handicap, chronische ziekte of hun hoge leeftijd.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Miranda M.G. Boer, Hoofd PR en Voorlichting van het CBL, tel. 070-3376200.

Buiten kantooruren: 06-51502772.