Micrografx introduceert iGrafx IDEF0

Datum nieuwsfeit: 15-03-2000
Micrografx introduceert iGrafx IDEF0

PricewaterhouseCoopers eerste gebruiker van deze uitgebreide oplossing voor Business Process Modeling

Maarssen, 15 maart 2000 - Micrografx' iGrafx IDEF0, een krachtige oplossing voor het modelleren van zakelijke processen, is per direct verkrijgbaar. Met iGrafx IDEF0 kunnen bedrijfsanalisten, consultants en IT-professionals snel consistente en gestructureerde IDEF0-bedrijfsmodellen ontwikkelen. iGrafx IDEF0 is ontwikkeld met de iGrafx ontwikkelingomgeving, wat resulteert in een naadloze integratie met iGrafx Professional en iGrafx Process. Gebruikers hebben hierdoor automatisch toegang tot de uitgebreide diagramfunctionaliteit van iGrafx Professional, en tot alle mogelijkheden voor processimulatie van iGrafx Process.
iGrafx IDEF0 is ontwikkeld met de ondersteuning van het PricewaterhouseCoopers Global Center of Excellence for Modeling and Simulation (ModSim) in Kopenhagen. Dit centrum heeft deze oplossing momenteel in gebruik om de bedrijfsprocessen te documenteren. ModSim gebruikt Micrografx iGrafx Professional, iGrafx Process en de iGrafx IDEF0-producten als onderdeel van haar e-business methodologie, waarmee de kernprocessen van haar cliënten opnieuw worden ontworpen en ondersteund. PricewaterhouseCoopers is 's werelds grootste professionele service-organisatie, die haar cliënten helpt om meerwaarde te leveren, risico's te beheren en de prestaties te verbeteren. "Wij hadden belangstelling voor iGrafx IDEF0-ontwikkeling, omdat we een grote vraag zien naar gestandaardiseerde en gebruiksvriendelijke gereedschappen voor procesmodellering en simulatie. Dit zijn de belangrijkste methoden om bedrijfsprocessen te verbeteren of opnieuw te ontwerpen in het licht van e-business", zegt Knud Erik Wichmann, partner en directeur van ModSim. "De combinatie van Micrografx iGrafx Professional, iGrafx Process en de nieuwe iGrafx IDEF0-module vormt een geïntegreerde toolbox, die een van de standaardgereedschappen voor de ondersteuning van onze Enterprise Wide Process Modeling zal worden". IDEF0 (Integrated Definition language 0) is een welbekende methodologie voor procesontwikkeling en documentatie. IDEF0 combineert grafische mogelijkheden en tekst op een georganiseerde en systematische manier. Daardoor ontstaat meer inzicht in de werking van bedrijfsprocessen en kunnen deze efficiënter geanalyseerd worden. De taal beschikt over de logica om potentiële veranderingen door te rekenen en wordt voorts toegepast om de vereisten in kaart te brengen, ondersteuningssystemen te ontwerpen en de verschillende activiteiten te integreren. De IDEF0-methodologie wordt veelvuldig toegepast in productieomgevingen, lucht- en ruimtevaart en voor militaire toepassingen.
"iGrafx IDEF0 is een recht-toe-recht-aan, maar uitgebreid gereedschap om IDEF0-modellen te bouwen," zegt Douglas Richard, president en CEO van Micrografx. "Met deze geavanceerde oplossing kunnen gebruikers hun aandacht concentreren op high-level activiteiten zoals het creëren, documenteren en analyseren van processen, terwijl iGrafx IDEF0 de tijdrovende syntactische en semantische aspecten afhandelt."
iGrafx IDEF0 kost Dfl. 3100,- exclusief btw en vereist iGrafx Professional of iGrafx Process als basisplatform. Door gebruik te maken van de mogelijkheid van iGrafx Professional om de resultaten in de vorm van webpagina's te presenteren, kunnen gebruikers van iGrafx IDEF0 hun IDEF0-modellen op het intranet van hun organisatie of op Internet publiceren. Deze modellen kunnen zowel als HTML of als Java-applets worden gepresenteerd.
"De Model Setup Wizard van iGrafx IDEF0 bekort de lange leertijd van dergelijke geavanceerde software", zegt Tom Giesberg, ontwikkelmanager van iGrafx IDEF0. " De wizard voert gebruikers door de verschillende stappen die vereist zijn om de basisinformatie voor een IDEF0-model te definiëren. Vervolgens worden zij door de Rules Validator geattendeerd op eventuele syntactische of semantische vergissingen in de IDEF0-notatie." Micrografx
Micrografx, opgericht in 1982 (NASDAQ: MGXI), is wereldwijd marktleidend leverancier van grafische software voor ondernemingen met focus op twee categorieën: Technical Graphics en Enterprise Proces Management. Het Amerikaanse hoofdkantoor van Micrografx bevindt zich in Richardson, Texas. R&D-faciliteiten zijn gevestigd in Richardson en Portland. Aanvullende informatie over het grafische softwareassortiment van Micrografx is te vinden op de Micrografx web site, www.micrografx.com/
Voor meer informatie:
Micrografx B.V., Kareen Daenen, Tel: 0346 - 558 181, of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Berith Selling, tel: 023 - 562 82 08