Bonden krijgen informatie arbeidsvoorziening

Datum nieuwsfeit: 15-03-2000
ABVAKABO FNV

Bonden krijgen informatie arbeidsvoorziening(15 mrt)

Handtekeningenactie personeel groot succes

ABVAKABO FNV en de andere bonden besluiten uiterlijk vrijdag 17 maart of het overleg over het sociaal plan voor Arbeidsvoorziening kan worden hervat. Enkele weken geleden hebben de bonden het overleg met de algemene directie opgeschort, omdat er onvoldoende informatie beschikbaar was. De bonden waren van mening dat de toelichting en onderbouwing voor het voornemen om 2400 arbeidsplaatsen te schrappen volstrekt ontoereikend was. Dinsdag 15 maart hebben de bonden deze informatie uiteindelijk wel gekregen.

Inmiddels is er een handtekeningenactie gestart ter ondersteuning van de COR (Centrale Ondernemingsraad) en de bonden. Doelstelling is het voorkomen van gedwongen ontslagen en het behoud van arbeidsplaatsen. De actie is een groot succes. Ruim 4000 werknemers van Arbeidsvoorziening hebben massaal laten weten achter de bonden en de COR te staan. Donderdag 16 maart overhandigen de bonden de handtekeningenlijsten aan de voorzitter van het Centraal Bestuur van Arbeidsvoorziening en de Algemene Directie.