Level 3 heeft haar Amsterdamse netwerk glasvezelkabels af

+ 31 (0)20 575 4050

City-to-city zakendoen voor bedrijven

Level 3 heeft haar Amsterdamse netwerk af

Amsterdam, 15 maart 2000 - Level 3 Communications N.V, een dochteronderneming van Level 3 Communications, Inc. , maakt bekend dat haar stedelijk, hogecapaciteitsglasvezelnetwerk in Amsterdam klaar is voor gebruik. Met het Amsterdamse netwerk kan Level 3 de groeiende vraag van lokale ondernemingen naar breedbandcapaciteit tegemoet komen. Dit ondergrondse stedelijke netwerk heeft een uniek buisontwerp waarbij meerdere glasvezels per kabel geplaatst kunnen worden en is gebaseerd op de nieuwste technologieën. Het bedekt belangrijke industriegebieden in de regio Amsterdam als Amsterdam Zuid-Oost, Amstelveen, Schiphol-Rijk en Hoofddorp.

De nieuwe infrastructuur stelt Level 3 in staat breedband- en hogecapaciteitsconnectiviteit direct, en tegen beduidend lagere kosten, te leveren aan een groeiende groep web-centric ondernemingen. Volgens Floris van den Broek, managing director van Level 3 Communications Netherlands, betekent de voltooiing van het stedelijk netwerk voor het Amsterdamse bedrijfsleven een aanzienlijke vooruitgang op communicatiegebied. 'De technologie van dit netwerk maakt efficiënter gebruik van de infrastructuur met als resultaat: aanzienlijke kostenverlagingen voor alle klanten van Level 3. Bedrijven profiteren niet alleen van de grotere bandbreedte en de daarmee samenhangende verbeterde connectiviteit - tegen zeer concurrerende prijzen; het levert hun ook een voorsprong op met het oog op de concurrentie op de lange termijn. Want elk onderdeel van ons netwerk dat voltooid is, levert hun direct de nieuwste technologieën en diensten.'

Klaar voor de toekomst

Een ander winstpunt voor Level 3's klanten is dat het netwerk - in tegenstelling tot menig conventioneel netwerk - volkomen upgradable is: door het gebruik van meerdere buizen is het eenvoudig op te waarderen door een nieuwe glasvezelkabel door een lege buis te halen, zonder additionele bouwwerkzaamheden. Hierdoor kan Level 3 continu haar netwerk aanpassen aan de nieuwste ontwikkelingen en haar capaciteit vergroten, en tegelijkertijd kosten verlagen. 'Amsterdam is een belangrijk centrum op het gebied van telecommunicatie, en de behoefte aan verbetering ervan is cruciaal, gezien de constante ontwikkelingen in de markt', volgens Floris van den Broek. 'Level 3's investering in state-of-the-art infrastructuur zal er mede voor zorgen dat Amsterdam en haar bedrijfsleven in de voorhoede blijven van de ontwikkelingen in de communicatie, zowel in Europa als wereldwijd.'

In verhouding tot Level 3's internationale netwerk

De voltooiing van Level 3's Amsterdamse netwerk is een belangrijke fase in het complete plan voor een internationaal netwerk met een hoge overdrachtssnelheid dat binnen een relatief kort tijdsbestek voltooid moet worden. De Amsterdamse gateway en het stedelijk netwerk zijn aangesloten op een 7.600 kilometer lang Europees intercity-netwerk dat uiteindelijk minimaal 13 stedelijke netwerken in Europa met elkaar zal verbinden. Het Europese netwerk sluit naadloos aan op het Level 3-netwerk in de V.S. door het transatlantische terabit kabelsysteem van Level 3 dat nog in aanbouw is.

Level 3
Level 3 Communications, Inc., is een onderneming op het gebied van telecommunicatie- en informatieservices. De onderneming bouwt als eerste een internationaal honderd procent op IP gebaseerd netwerk. Het netwerk combineert lokale, interlokale en onderzeese netwerken, waardoor cliënten in de Verenigde Staten, Europa en Azië over end-to-end-verbindingen beschikken. Het bedrijf verwacht het netwerk in de Verenigde Staten in het eerste kwartaal van 2001 af te hebben. In de tussentijd huurt Level 3 een nationaal netwerk. Vanaf het derde kwartaal van 1998 is Level 3 begonnen diensten over het netwerk aan te bieden. Level 3 is beursgenoteerd op de Nasdaq National Market met het symbool LVLT. Het World Wide Web-adres is www.Level3.com.
The statements made by Level 3 in this press release may be forward looking in nature. Actual results may differ materially from those projected in forward looking statements. Level 3 believes that its primary risk factors include, but are not limited to: substantial capital requirements; development of effective internal processes and systems; the ability to attract and retain high quality employees; changes in the overall economy; technology; the number and size of competitors in its markets; law and regulatory policy; and the mix of products and services offered in its target markets. Risk factors set forth by broadcast.com are contained in its filings with the U.S. Securities and Exchange Commission. Additional information concerning these and other potential important factors can be found within Level 3's filings with the U.S. Securities and Exchange Commission. Statements in this release should be evaluated in light of these important factors.