Michiel Scheffer verlaat Fenecon

FENECON Persberichten:

MICHIEL SCHEFFER VERLAAT FENECON

Amsterdam, 16 maart 2000

Adjunct-directeur economische en technische zaken van FENECON, dr. Michiel Scheffer, zal de organisatie op eigen verzoek per 1 juli a.s. gaan verlaten.

Nadien zal hij zich hoofdzakelijk wijden aan onderzoeks- en studiewerkzaamheden, met de nadruk op het verkennen van toekomstige strategische ontwikkelingen in de textiel- en kledingindustrie. Ook wil hij meer tijd besteden aan zijn politieke activiteiten, waarbij hij een politieke loopbaan niet uitsluit. Michiel Scheffer is sinds 1997 voorzitter van de programmacommissie van D66.

Het vertrek van Michiel Scheffer vindt FENECON bijzonder jammer, vanwege zijn grote inzet, breed gewaardeerde kennis van de bedrijfstak, bestuurlijke capaciteiten en collegialiteit. Op verzoek van FENECON zal hij betrokken blijven bij een aantal projecten, waaronder de voorbereiding van het grote congres van de International Apparel Federation dat in mei 2002 in Amsterdam wordt gehouden en door FENECON wordt georganiseerd.

Michiel Scheffer (35) is sinds 1991 werkzaam bij FENECON, eerst als stafmedewerker internationale economische zaken, daarna als secretaris en ruim een jaar als adjunct-directeur. Uit hoofde van deze functie heeft hij bij FENECON de dagelijkse verantwoordelijkheid voor belangenbehartiging en dienstverlening op economisch en technisch terrein. Tevens vertegenwoordigt hij FENECON in een aantal organisaties en commissies zoals VNO-NCW, Euratex en Branchecentrum Kledingtechnologie.
Een procedure ter voorziening in deze vacature is inmiddels gestart.