Politiebericht Schiedam

Datum nieuwsfeit: 16-03-2000
16 maart 2000

Rotterdammer aangehouden met gestolen fietsen

SCHIEDAM -- Woensdagochtend rond 05.30 uur arresteerde de politie op de Spaanseweg te Rotterdam (vallend onder het politiedistrict Schiedam) een 29-jarige Rotterdammer die met twee gestolen fietsen liep. De sloten van de fietsen waren doorgeknipt. Hij had gereedschap bij zich waarmee hij de sloten zou hebben kunnen openen. De politie nam de man mee voor een nader onderzoek. Het gaat om een damessportfiets en een herensportfiets. Het is niet bekend van wie de fietsen zijn.

Drie Hagenaren gearresteerd wegens poging auto-inbraak

SCHIEDAM -- Woensdag rond 12.30 uur ontving de politie een telefoontje dat drie jongens uit Den Haag, gemiddelde leeftijd 18 jaar, in een personenauto op de Korte Haven inbraken. Men had een raam ingeslagen, maar voordat het helemaal brak, vluchtte het drietal. De politie stelde onmiddellijk een buurtonderzoek in door een gezamenlijk optreden van verschillende politie-beambten, vond de politie naar aanleiding van een signalement het drietal op de Singel. Zij zijn voor nader verhoor overgebracht naar het politiebureau.

Twee bestuurders overvallen

SCHIEDAM -- Twee werknemers van een bouwbedrijf zijn woensdagmiddag vlak voor 16.00 uur op de Scholtenstraat overvallen. Men had de auto even geparkeerd waarop een onbekende man onder bedreiging van een vuurwapen het geld van hen eiste. Met de portemonnee is de dader gevlucht. Een onderzoek naar de overvaller leverde niets op.

Man ingesloten voor vreemdelingendienst

SCHIEDAM -- Donderdag rond 05.30 uur arresteerde de politie op de Industrieweg een vermoedelijk 37-jarige man die vermoedelijk in Rotterdam verblijft. Tijdens een controle bleek dat deze man gesignaleerd stond om het land uitgezet te worden. Daarom heeft de politie de verdachte meegenomen en aan de vreemdelingendienst overgedragen.