Nieuw onderzoek naar Workflow Management-systemen

Ernst & Young

Consulting
Nieuw onderzoek naar Workflow Management-systemen
Voor de derde keer in zes jaar tijd voerde Ernst & Young Consulting (dit maal in samenwerking met Doxis) een onderzoek uit naar de laatste ontwikkelingen op het gebied van WfM-systemen op de Nederlandse markt.

Onderzoeksresultaten
Dit onderzoek, getiteld Trends in Workflow Management, geeft een overzicht van eisen die aan een WfM-systeem gesteld mogen worden èn van de invulling die de verschillende systemen hieraan geven. Daarnaast behandelt het rapport vijf themas waarin de relatie wordt gelegd met Customer Relationship Management, Document Management, Workflow-enabling van bedrijfsapplicaties, Procesmoduleringstools (BPR) en eCommerce.

Trends en ontwikkelingen
Tevens signaleert het rapport een aantal opmerkelijke trends en ontwikkelingen. Zo blijkt dat leveranciers zich nu veel sterker gaan richten op alleen het aanbieden van de meest essentiële functionaliteiten, benodigd voor WfM. Ze richten zich steeds meer op hun kerncompetenties nu de markt niet langer lijkt te vragen naar een systeem waarin alle bij een WfM-project benodigde functionaliteiten gecombineerd zijn in een systeem.

Meer informatie: H.W. Dunnink, tel.: (030) 259 85 45