CDA discussienotitie: Ruimte voor elkaar

Datum nieuwsfeit: 16-03-2000

: Nieuws : Discussienotitie Ruimte voor elkaar

Discussienotitie Ruimte voor elkaar

Marnix van Rij, Ank Bijleveld-Schouten en Camiel Eurlings presenteerden op 16 maart de CDA-discussienotie Ruimte voor elkaar Een nieuwe balans tussen scholing, arbeid, zorg en vrije tijd. De notitie voedt de discussie die het komende jaar in de CDA-afdelingen wordt gevoerd in het kader van het Jaar van de generaties.

Solidariteit tussen de generaties. Daar gaat de discussienotitie over. In de komende decennia zullen er in Nederland meer ouderen en minder jongeren leven. Dat heeft consequenties voor de betaalbaarheid van de AOW. In de komende decennia zullen eveneens nieuwe wensen ontstaan voor het inrichten van ieders levensloop. Werk betaald of onbetaald , scholing, zorg en vrije tijd zullen in de toekomst meer door mensen gecombineerd willen worden. Met oog op deze ontwikkelingen bereidt het CDA voorstellen voor die de solidariteit tussen generaties opnieuw vorm en inhoud geven. De uitkomsten van de partijbrede discussie onder meer in de ruim 500 afdelingen worden op 4 november a.s. aan de Najaarspartijraad voorgelegd. Dit alles onder meer met het oog op het nieuwe verkiezingsprogramma.

U kunt de discussienotitie hier downloaden.

De discussienotitie Ruimte voor elkaar Een nieuwe balans tussen scholing, arbeid, zorg en vrije tijd is ook af te halen op het CDA-Partijbureau, Dr. Kuyperstraat 5 te Den Haag.

Voor meer informatie: CDA-Partijvoorlichting, telefoon 070 3424842; 06 22203933