Verkoop M/S/C Lebensmittel in Duitsland door CSM definitief

Datum nieuwsfeit: 16-03-2000
Verkoop M/S/C Lebensmittel in Duitsland door CSM definitief

De Directie van CSM nv, voeding en ingrediënten, maakt bekend dat de eerder in december 1999 aangekondigde verkoop van haar dochterondernemingen M/S/C Lebensmittel GmbH en Euryza Reis GmbH in Duitsland aan Boost Nutrition C.V. in België thans definitief is. De mededingingsautoriteit in Duitsland heeft zijn goedkeuring aan de verkoop gegeven. De verkoop is effectief per 11 oktober 1999.

M/S/C/ Lebensmittel en Euryza Reis produceren en verkopen rijst en rijstproducten. De bedrijven hebben een gezamenlijke netto-omzet aan derden van ? 63 miljoen en in totaal 135 medewerkers.

Boost Nutrition, dat eigendom is van Arrocerias Herba S.A. in Spanje en Riviana Foods Inc. in de Verenigde Staten, is actief op het gebied van de productie en verkoop van rijst in verschillende Noord- en Oost-Europese landen.

Diemen, 16 maart 2000

CSM nv