Petroplus introduceert business to business portal

Datum nieuwsfeit: 16-03-2000
NPM Capital

Rotterdam, 16 maart 2000

PETROPLUS INTERNATIONAL N.V. START INTERNET MARKT VOOR EUROPESE OLIE-INDUSTRIE OLIEMAATSCHAPPIJ INTRODUCEERT BUSINESS TO BUSINESS PORTAL

Petroplus International N.V., het aan de Amsterdamse beurs genoteerde oliebedrijf, kondigt aan maandag een Internet business-to-business markt te openen voor het uitwisselen van midstream olieproducten voor de groothandel. Het platform vergemakkelijkt en stroomlijnt informatie-aanvragen en de inkoop van olieproducten. Aanvankelijk richt de virtuele oliemarkt zich op de Duitse oliemarkt. Dit jaar breidt Petroplus haar internetactiviteiten ook naar andere Europese markten uit.

"We pogen een toonaangevende provider van B2B e-commerce services in de Europese oliemarkt te worden", zeggen Marcel van Poecke en Willem Willemstein, beide Managing Directors van Petroplus International N.V.. "We herkennen het enorme potentieel en de impact die e-commerce zal hebben op de olie-industrie en Petroplus wil het centrum zijn van deze ontwikkeling. We zien dit platform als een effectieve manier om e-business kwesties in de Europese olieindustrie aan te sturen en tegelijkertijd kosten te besparen voor Petroplus".

PETROPLUS-OIL biedt oliemaatschappijen een breed portfolio van diensten aan. Zo hebben groothandelaren in olie de beschikking over real-time marktinformatie, directe communicatie met andere handelaren, leveranciers en afnemers en mogelijkheden om produkten online terug te verkopen. Meer dan 1,500 handelaren in Duitsland hebben met het platform (www.petroplus-oil.de) de mogelijkheid marktinformatie online uit te wisselen en kunnen het internet gebruiken om direct met klanten te communiceren.

Petroplus International N.V. is een snelgroeiende onderneming binnen de Europese midstream olie-industrie. De term 'midstream' houdt in de raffinage van ruwe olie, opslag en logistiek van olieproducten. Bovendien houdt het bedrijf zich nadrukkelijk bezig met de marketing van olieproducten. Petroplus' doel is het acquireren van strategische bedrijfsonderdelen tegen een aantrekkelijke prijs (bijvoorbeeld recentelijk Shell Cressier) en zich daarnaast te richten op organische groei waarin eBusiness een belangrijke rol speelt. Met deze strategie wil Petroplus uitgroeien tot de meest succesvolle onafhankelijke midstream oliemaatschappij in Europa.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Petroplus International N.V.
Marcel van Poecke, Willem Willemstein