Informatiebijeenkomst over Chinees Themapark in Zoetermeer

Datum nieuwsfeit: 16-03-2000

Informatiebijeenkomst voortgang 'Chinees Themapark', donderdag 16 maart a.s.

Het college van Gedeputeerde Staten van de Provincie Zuid-Holland heeft onlangs het ontwerp-Milieu-Effectrapport 'Chinees Themapark' vastgesteld en voor inspraak vrijgegeven. Daarbij heeft het college van GS besloten met de gemeentebesturen van Rijswijk, Leidschendam en Zoetermeer te gaan praten in hoeverre de desbetreffende gemeente wil meewerken aan de realisering van het themapark op de onderzochte locatie in die gemeente.

Zoetermeer heeft zich positief opgesteld over de vestiging van het themapark in onze stad. Op een eerdere informatiebijeenkomst hebben belangstellenden daar reeds kennis van kunnen nemen en is toegezegd dat, wanneer er nadere informatie te geven is, belangstellenden opnieuw daarvan op de hoogte zullen worden gebracht.

Driemanspolder
Het gemeentebestuur is voornemens om, samen met de initiatiefnemers, op constructieve wijze te zoeken naar een voor alle partijen optimale inpassingsvariant voor het themapark in de Driemanspolder, ingeval de Provincie naar verwachting in april positief besluit over deze locatie.
Het gaat daarbij onder meer om het behoud van het karakter van de Voorweg, de landschappelijke groene inpassing, de verkeersontsluiting, en openbaar vervoersvoorzieningen.

Informatiebijeenkomst
Op donderdag 16 maart aanstaande wordt er een informatiebijeenkomst gehouden over de verdere stand van zaken en over de mogelijke richtingen voor de inrichting van de Driemanspolder en de zone Voorweg.
De avond vindt plaats in de raadszaal van het Stadhuis, aanvang 20.00 uur, ingang Markt 10. Belangstellenden zijn van harte welkom!

Gemeente Zoetermeer © March 2000

Last update: 3 March 2000 (14:27)