ARINSO International ontvouwt expansieplannen

Datum nieuwsfeit: 17-03-2000
PERSBERICHT
ARINSO International komt naar BXS Snelgroeiend IT-bedrijf ontvouwt ambitieuze expansieplannen
16 maart 2000 - ARINSO International begint vandaag met een reeks internationale roadshows n.a.v. de introductie op de Eerste Markt van de Beurs van Brussel. Via een gecombineerd bod wil ARINSO zijn expansieplannen ten uitvoer brengen. Het bod loopt van 16 tot 28 maart 2000, en kan eventueel vervroegd worden afgesloten. Voor een eerste notering wordt gemikt op 31 maart. ARINSO zal meteen noteren op de Termijnmarkt. Fortis Bank is lead manager voor de operatie, co-lead managers zijn Bank Degroof en KBC Securities.
De operatie bestaat uit de verkoop van 1.322.802 bestaande aandelen (voor uitoefening van de overtoewijzingsoptie van maximaal 396.841 aandelen) en de uitgifte van 1.322.802 nieuwe aandelen. De definitieve prijsrange werd vastgelegd op 36 tot 40 euro per aandeel. Meteen wordt deze operatie één van de grootste introducties van een bedrijf uit de zogenaamde 'new economy' in Brussel. Van de totale operatie wordt 30% voorzien voor de particuliere belegger in België en gaat 70% naar institutionelen in België, Europa en de V.S. Ook het personeel wordt via een prioritaire allocatie bij de operatie betrokken.
ARINSO International is een groep ICT (Information & Communication Technology) consultingbedrijven actief onder de naam ARGUS Integrated Solutions in Europa, de V.S., Canada en Latijns-Amerika. ARINSO levert HR-oplossingen voor de grootste werkgevers ter wereld, en is daarbij actief op drie vlakken: de implementatie van ERP-software (Enterprise Resource Planning), de uitwerking van e-HR toepassingen over het internet en outsourcing- en ASP (Application Service Provider)-diensten. ARINSO heeft belangrijke partnerships afgesloten met SAP, Oracle en Meta4 - drie leidinggevende ERP producenten.
Sinds de oprichting door ir. Jos Sluys in 1994 verdubbelde het bedrijf zowat ieder jaar in omvang. Momenteel heeft ARINSO ruim 600 werknemers in dienst in 10 landen: België, Luxemburg, Nederland, Frankrijk, Spanje, Italië, V.K., V.S., Canada en Argentinië. In 1999 bedroeg de pro forma geconsolideerde netto omzet (1) van ARINSO 55,1 miljoen euro. De courante EBIT (2) bedroeg 12 miljoen euro.
Gezien de internationale activiteit van het bedrijf (België betekende in 1999 nog zo'n 18% van de netto omzet) wordt gestreefd naar een ruim en internationaal aandeelhouderschap voor de groep. De IPO zal in belangrijke mate dienen voor de ambitieuze expansieplannen van de groep. Internationaal worden in 2000 vestigingen gepland in Duitsland, Mexico en Brazilië. Ook in het aanbieden van HR diensten over internet en intranet, en in het outsourcen van HR applicaties zal de komende jaren fors worden geïnvesteerd. ARINSO is de voorbije 6 jaar quasi volledig intern gegroeid - in 2000 worden de eerste significante acquisities verwacht.
(1) De netto omzet betreft de totale bedrijfsopbrengsten verminderd met de doorgerekende kosten. (2) De courante EBIT betreft het bedrijfsresultaat na afschrijvingen, waardeverminderingen en voorzieningen, exclusief de afschrijvingen op consolidatiegoodwill en de eenmalige kosten verbonden aan de beursintroductie.
Voor meer informatie:
Paul Gribnau Argus Integrated Solutions paul.gribnau@argus-is.com Telefoon: 010- 205 2533 Fax: 010-205 5379 www.arinso.com
Jurjen Worp DLV Public Relations (info@dlvpr.nl) Telefoon: 023-565 1918 Fax: 023-562 8386 www.dlvpr.nl/pressroom