Prijzen fotowedstrijd Stichting Vluchteling

Datum nieuwsfeit: 17-03-2000

Fotowedstrijd

In wereldvluchtelingenweek 1999 vroeg Stichting Vluchteling de aandacht voor een groep extra kwetsbare vluchtelingen, de grote groep van vergeten vluchtelingen. Een vluchteling brengt gemiddeld zeven jaar in een kamp door en is vaak maar een paar dagen in het nieuws. Speciaal voor wereldvluchtelingenweek vroegen we bekende Nederlandse fotografen om hun mooiste foto's van vergeten vluchtelingen in te sturen. Vluchtelingen uit Kosvo en in Nederland waren van deelname uitgesloten.

De eerste prijs is gewonnen
door Robert Knoth met zijn
foto die gemaakt is in een
Somalisch vluchtelingenkamp.
(klik op de foto voor een uitvergroting)

De tweede prijs ging naar Kadir van Lohuizen met een foto van de Rwandese vluchtelingen op een trein

(klik op de foto voor een uitvergroting)

De derde prijs was voor Robert Mulder voor zijn foto van Birmese vluchtelingen.

De prijzen werden uitgereikt door Minister Pronk. Uit alle inzendingen is een tentoonstelling samengesteld die door het land zal reizen. Heeft u belangstelling voor deze tentoonstelling of weet u een plek om hem te plaatsen neem dan contact op met Polly Breur: 070-3468946

Stichting Vluchteling
Stadhouderslaan 28 | 2517 HZ Den Haag Telefoon: 070-346 89 46 | email: (info@vluchteling.org)
***zie originele bericht voor foto's***