Hardcorepunk in Goudvishal Arnhem

Postbus 251, 6800AG,Arnhem
e-mail: (goudvish@xs4all.nl)

zondag 19 maart
concert: GOOD CLEAN FUN (usa), SPIRIT 84 (nl), FOR THE LIVING (usa) & REACHING FORWARD (nl)
Genre: hardcore.
Entree: f 15,-
Open: 15.00u

persbericht:
De laatste tijd is het rustig op het hardcore-punkgebied in Nederland. Deze stilte gaan Good Clean Fun (USA), For the living (USA), Spirit84 (NL) en Reaching Forward (NL) doorbreken op 19 maart in de Goudvishal. Op deze zondagmiddag laat oldschool-hardcore weer van zich horen! De zaal aan de vijfzinnenstraat 103 gaat open om 15:00 en de entree is vijftien gulden.

Good Clean Fun, uit Washington DC in de USA, liet in de zomer van 1998 voor het eerst zijn geluid horen. Een geluid dat de oude en stoffige posicore (bekend van onder andere 7seconds) nieuw leven inblaast, maar dat tegelijkertijd voorzien is van een hedendaags tintje. Niet onbelangrijk in de muziek is de humor, waar volgens Issa, de zanger, hardcore in de eerste plaats om moet draaien. De teksten mogen dan dolkomisch zijn, ze bevatten wel degelijk een wijzend vingertje naar bepaalde standpunten en ideeën die er binnen de hardcore-scene heersen. Zo is er op de Europese versie van de 7" Shopping for a crew (uitgebracht op het Nederlandse label Reflections) het nummer 'A song for the ladies' dat seksisme aan de kaak stelt; en op de nieuwste LP On the streets saving the scene from the forces of evil (Phyte records; cd ook uitgebracht op Reflections) wordt het vlees eten aangehaald in 'beat the meat'. Niet alleen kritisch-humoristische nummers maken deel uit van het repertoire van Good Clean Fun, ook de geijkte nummers over unity en positivisme ontbreken niet!
Eveneens uit de capitol van de USA: For the living. Ook zij laten ouderwetse hardcore horen met een melodieuze draai. Hardcore waarbij je zo nu en dan moet denken aan Battery of Better than a thousand, maar waarbij je wel het eigen karakter van For the living blijft horen. Dat oldschool hardcore ook nog aanwezig is in Nederland dat bewijzen Spirit84 uit Friesland en Reaching Forward uit het Brabantse land. De Nederlandse scene zou niets zijn zonder deze twee helden! Spirit84 maakt energieke hardcore met de oldschool-sound en stelt een uitlopend scala van onderwerpen aan de orde: dierenrechten, seksisme, homofobie, de mainstream en dat wat er leeft binnen hardcore. Ook Reaching Forward houdt zijn mond niet; frontman Johnny weet bij iedereen wel een reactie teweeg te brengen met zijn in-your-face teksten die gaan over van alles en nog wat, van sell-outs tot alcoholmisbruik tot de (te) grote nadruk op merkkleding. Gecombineerd met de ouderwetse hardcore sound is deze band uniek in zijn soort ...

Voor meer informatie kun je terecht op www.reflections.demon.nl GOOD CLEAN FUN HOMEPAGE: www.phyte.com/gcf