Johan van Uffelen hoofdredacteur IPB Nederland

Datum nieuwsfeit: 20-03-2000

20 maart 2000

Johan van Uffelen hoofdredacteur Internet Persbureau Nederland

Johan van Uffelen wordt per 1 april hoofdredacteur / managing director van Internet Persbureau Nederland in Amsterdam. Hij wordt eindverantwoordelijk voor de eigen uitgaven van IPB zoals de nieuwssite NU.nl, voor de internet-content die voor derden wordt verzorgd en voor het algemene beleid van deze snelgroeiende internet-mediagroep.

Johan van Uffelen (45) stapt over van TV8 Brabant. In 1996 richtte hij in opdracht van VNU dit eerste regionale commerciële televisiestation van Nederland op. Als directeur-hoofdredacteur heeft hij tot op heden bijgedragen aan het succes van de zender. Onlangs is TV8 door een samenwerking tussen VNU en Omroep Brabant overgegaan in TV8 Mediaprodukties. Voor Van Uffelen was de klus toen af. De nieuwe klus is om van IPB Nederland een toonaangevend internet-persagentschap te maken.

Over Johan van Uffelen

Van Uffelen heeft een veelzijdige carrière als managing journalist. Hij was onder meer reportage- / eindredacteur bij dagbladen, tekstschrijver, programmaleider radio, eindredacteur bij Radio Nederland Wereldomroep en eindredacteur bij RTL4 Nieuws. Hij was verantwoordelijk voor het opzetten van een regionale radiostudio en TV8.

Over Internet Persbureau Nederland

IPB is een joint venture van Virtual Industries (internet-concepten) en Ilse Media Groep. De onderneming levert journalistieke content (nieuws, informatie, interviews, columns en lifestyle-artikelen) voor gebruik op websites en WAP-diensten. Met een vast redactieteam, een netwerk aan freelance journalisten en een ingenieus content-managementsysteem zorgt IPB voor een continue nieuws- en contentvoorziening aan grote websites. Er wordt ook redactie gevoerd over sites. Klanten zijn onder andere Zonnet, Telfort, KPN en Talkline. De eigen nieuwssite NU.nl wordt met 125.000 dagelijkse pageviews gezien als de tweede nieuwssite van Nederland.

Noot voor de redactie,

Noot voor redacties