Rechtbank: Boeren mogen Bayer niet meer beledigen

Datum nieuwsfeit: 20-03-2000
Bayer AG Benelux

Uitspraak kort geding Rechtbank Leeuwarden

Boeren mogen Bayer niet meer beledigen

Onderneming verder bereid tot gesprek

Leeuwarden - De groep Nederlandse boeren, die in verband met IBR-entingen actie gevoerd heeft tegen Bayer, mag geen beledigende uitlatingen meer doen tegen de onderneming en geen borden met belastende verwijten meer opstellen.

De onderneming is tevreden met de beslissing van de Rechtbank.

Zij heeft de (boeren-)organisaties tot een zakelijk gesprek uitgenodigd.

Op maandag 13 maart 2000 heeft een open, zakelijk gesprek met de actievoerders, mevrouw Aaltje Dijkstra en de heren J.W. Adams en Henk van de Schoot, in Bennekom plaatsgehad. Tegen deze drie actievoerders was het kort geding aangespannen.

Bayer heeft ook haar aanbod herhaald om bij het zoeken naar de oorzaken van het zgn. slijterprobleem materiële, technische en wetenschappelijke ondersteuning te geven. Er zijn namelijk geen aanwijzingen, dat ook gering verontreinigde vaccins tot ziektegevallen bij runderen kunnen hebben geleid. Op welke wijze en in welke omvang hulp bij het onderzoek naar de oorzaak van het slijterprobleem geboden zal kunnen worden, is afhankelijk van het totale onderzoeksplan.

Leeuwarden, 20 maart 2000

Uw contactpersoon: