Dressmart.com start met nieuws en bestellen via WAP

Datum nieuwsfeit: 20-03-2000

Dressmart.nl Dressmart.com start met nieuws en bestellen via wap

Met mobiele telefoon sportieve en zakelijke herenkleding aanschaffen Om zakenmensen nog meer van dienst te zijn, start online herenmodezaak Dressmart.com met WAP; een applicatie op de website die het bezoekers mogelijk maakt via hun mobiele telefoon interactief met Dressmart te communiceren. De virtuele herenkleding-winkel begint in eerste instantie met nieuwsvoorziening en aanbiedingen via de mobiele telefoon. Op korte termijn kunnen klanten ook overhemden, stropdassen of andere artikelen uit het assortiment direct via de GSM bestellen. De Nederlandse WAP-pagina van Dressmart is te bereiken via: wap.dressmart.nl of mmm.dressmart.nl.

"Met de introductie van WAP geven we drukbezette zakenmensen - waarvan we verwachten dat ze snel overgaan op internet en mobiele communicatie - nog meer service. Zodra we merken dat WAP aanslaat, bieden we het hele assortiment van Dressmart ook via GSM aan. En dat kan nog voor de zomer het geval zijn," aldus Rick Boeyen, general manager van Dressmart Nederland. WAP combineert de eenvoud van online bestellen met het gemak van mobiele telefonie. Zo kunnen we klanten via hun mobiele telefoon bijvoorbeeld op de hoogte houden van de status van hun bestelling. Binnen dezelfde strategie om klanten te allen tijde van dienst te zijn, is de klantenservice van Dressmart sinds kort 24 uur per dag, zeven dagen per week bereikbaar.

Hoe WAP werkt WAP, afkorting voor Wireless Application Protocol, is een nieuwe standaard die het mogelijk maakt om mobiel, draadloos contact te maken met netwerken, waaronder het internet. Op deze manier kunnen consumenten thuis en onderweg informatie opvragen en binnenkort - met Dressmart - kleding aanschaffen. Naar verwachting zullen er volgend jaar 40 miljoen Europeanen WAP gebruiken. Eind 2000 zullen in Nederland minimaal 300.000 WAP-gebruikers zijn (bron: Forrester Research). "We verwachten met name in de zakelijke wereld een snelle groei in het gebruik van WAP-telefoons," aldus Rick Boeyen. In oktober 1999 opende Dressmart.com de Nederlandse vestiging van de virtuele herenmodezaak met gerenommeerde merken. Het bedrijf, opgericht door de Zweden Mathias P. Plank en Markus Larsson, voert in Europa meer dan negentig bekende en internationale mannenmodemerken, waaronder Calvin Klein, Mulberry, Cerruti 1881, Burlington, Pierre Cardin en Claudio Ferrici. Na de start van Dressmart.com in Zweden in april 1999 werden online winkels met een lokale vestiging geopend in Finland, Noorwegen, Denemarken, het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Duitsland. Doel is dat Dressmart.com voor het einde van dit jaar in alle West-Europese landen aanwezig is met een website. In Frankrijk zal nog dit voorjaar een online winkel opengaan. Dressmart.com wil uitgroeien tot dé toonaangevende e-commerce retailer in exclusieve mannenmode in Europa en de VS. # # # Voor aanvullende informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met: DLV Public Relations Hella van Leeuwen Tel.:+31 (0)23-565 1918 (info@dlvpr.nl) www.dlvpr.nl/pressroom

Dressmart.com Nederland Rick Boeyen General Manager Tel.:+31 (0)30-6360983 www.dressmart.nl