Producten Samsung onder nieuwe Digital Media Business Group

Datum nieuwsfeit: 20-03-2000
Samsung

Samsung beter voorbereid op nieuw digitaal tijdperk

Samsung brengt digitale producten onder in nieuwe Digital Media Business Group

Rijswijk, 20 maart 2000 - Samsung heeft de nieuwe Digital Media Business Group gevormd. Hierin zijn de divisies Multimedia, Home Appliance en Media Service samengevoegd. Samsung heeft hiertoe besloten om haar ambitie uit te groeien tot een marktleider in digitale producten te ondersteunen.

Samsung heeft wereldwijd vijf belangrijke productgroepen: monitoren, televisies, videorecorders, DVD-spelers en videocamera's. Deze productgroepen staan wat marktaandeel betreft wereldwijd respectievelijk op de eerste, zesde, derde, vijfde en vierde plaats. Daarnaast richt Samsung zich op digitale televisie en printers. Samsung wil voor deze twee producten tot de meest vooraanstaande fabrikanten ter wereld gaan behoren.

Binnen de Digital Media Business Group zijn thans zes businessunits gevormd die zich richten op entertainment, computers en netwerken.

Op het gebied van entertainment combineert Samsung de ontwikkeling van televisies, videorecorders en videocamera's met digitale televisie, DVD-spelers, digitale camera's en digitale videocamera's. Dit moet leiden tot een nog sterkere positie op de markt van audio-, video- en digitale producten.

Samsung streeft er op het gebied van computers naar een complete Internetonderneming te worden. Vanuit de bestaande businessunit personal computers zullen innovatieve Internetproducten en draagbare informatietoepassingen worden ontwikkeld.

Binnen netwerken richt Samsung zich op het verbinden van digitale producten. Hiermee kan ook in privé-situaties eenvoudig een netwerk worden opgezet om informatie tussen digitale toepassingen uit te wisselen. Samsung zal zich concentreren op `set-top boxes' (decoders die voor diverse apparatuur interactieve diensten mogelijk maken) en `gateway systems' (knooppunten in een netwerk die probleemloos toegang bieden tot andersoortige netwerken, zoals het Internet).

The Digital Media Business Group brengt de digitale competenties van Samsung bijeen met de ambitie uit te groeien tot marktleider van het digitale tijdperk. De groep wordt geleid door de president en CEO Daeje Chin. Chin speelt een cruciale rol in het versnellen van de groei van de nieuwe groep, die is gebaseerd op de semiconductor-technologie en andere vooruitstrevende technologieën van het bedrijf.

Samsung realiseert zich dat zij zich met haar huidige capaciteiten niet op iedere digitale toepassing kan concentreren. Om over alle benodigde digitale technieken te beschikken, zal zij met innovatieve ondernemingen strategische allianties aangaan. Samsung heeft een bedrag van 300 miljoen gulden gereserveerd om de komende drie jaar in samenwerking met tien tot vijftien ondernemingen innovatieve projecten te ondersteunen.

Samsung Electronics
Voor informatie en service over Samsung Electronics Benelux kunnen consumenten gratis bellen: 00800 -099 77 555.
Samsung Electronics is de belangrijkste werkmaatschappij van de Koreaanse Samsung Group - 13e op de ranglijst van grootste ondernemingen ter wereld - en neemt een cruciale plaats in binnen de ambitieuze groeistrategie van Samsung Group.
Samsung Electronics behaalde in 1999 een omzet van US$ 22.8 miljard en is met 54.000 collega's wereldwijd actief in 50 landen met ontwikkeling, productie en verkoop van elektronicaproducten. Samsung Electronics bestaat uit drie business units: Digital Media, Semiconductors en Information & Communication. Samsung is wereldwijd de grootste fabrikant van geheugenchips, kleurenbeeldbuizen, monitoren en magnetrons. De marketingorganisatie van Samsung Electronics Benelux is gevestigd in Rijswijk. Er zijn verkooporganisaties gevestigd in Rijswijk, Rotterdam, Zeist en Antwerpen.